گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

گرجستان کشوری ممتاز در منطقه

این وبلاگ با هدف آشنایی شما با کشور گرجستان ایجاد گردیده است.کشور گرجستان ویژگی های خاصی دارد که که موجب شده است در منطقه و در میان همسایگان ما سرآمد باشد. در اینجا برخی از این ویژگی ها را مرور می کنیم:


جاذبه های توریستی

گرجستان دارای یکی از بهترین سواحل دریایی می باشد. در این سرزمین هم ساحل شنی یافت می شود و هم ساحل سنگی. در فصل گرما و در زمانی که مردم زیادی در حال شنا کردن هستند، دمای هوا همچنان معتدل است.

گرجستان سرزمینی کوهستانی است. تابستانها مردم زیادی برای استفاده از هوای خنک و لذت بردن از مناظر زیبای سرسبز راهی کوهستانها می شوند. چند پیست اسکی بسیاز مجهز نیز در این کشور وجود دارد که مورد توجه طرفداران ورزش های زمستانی بوده است.

گرجستان سرزمینی تاریخی است.در این کشور آثاری از تمدنهای باستانی و امپراطوری های شرقی و غربی را خواهید دید. حتا اگر به ماقبل تاریخ نیز علاقه داشته باشید در مناطقی از این سرزمین بقایای انسانهای اولیه و ماموتها را خواهید دید که اکنون در موزه های خاصی نگهداری می شوند.

رویدادهای فرهنگی و هنری بسیاری نیز در گرجستان برگزار می شود که در برخی از آنها هنرمندانی با شهرت و اعتبار جهانی حضور دارند.

و صدها یا بلکه هزاران جاذبه توریستی در این کشور وجود دارد که در حد بضاعت یک وبلاگ نویس مبتدی آنها را برای شما بازگو خواهم کرد.


فرهنگ غنی

با آنکه مردم گرجستان مصیبتها و جنگهای زیادی را تجربه نموده اند اما اصالت و غنای فرهنگی را در این کشور احساس خواهید کرد.درصد بیسوادی در کشور گرجستان صفر می باشد. بسیاری از مردم این سرزمین در نواختن سازهای موسیقی تبحر دارند و آواز می خوانند.

مردم گرجستان با خارجی ها و غریبه ها رفتار بسیار خوبی دارند. آنها از دیدن غریبه خوشحال می شوند و آماده کمک به غریبه ها هستند. اگر شما و یک گرجی همزمان وارد رستورانی شوید که در آنجا یک پرس غذا بیشتر باقی نمانده است، مطمئن باشید که آن غذا را بشما خواهند داد.


اقتصاد آزاد

گرجستان دارای یکی از آزادترین اقتصادهای جهان است. در این کشور گرفتن مجوز برای کارهای اقتصادی و فرهنگی مراحل بسیار ساده ای دارد. گرجستان دارای یک بندر آزاد تجاری نیز هست که ورود کالا به آن بدون پرداخت عوارض گمرکی امکان پذیر است


دموکراسی و قدرت نهاد های مدنی

نظام سیاسی گرجستان، نظامی تا حدودی دموکراتیک است. در این کشور هر شهروندی می تواند  یک حزب سیاسی ایجاد نماید. رئیس جمهور گرجستان ، رهبری کشور را بر عهده دارد  و بطور مستقیم با رای مردم انتخاب می شود.

در گرجستان مطبوعات از آزادی نسبی برخوردار هستند و دولت هیچگونه محدودیتی را بر شبکه اینترنت اعمال نمی کند.

در گرجستان صدها سازمان مدنی و غیرانتفاعی ایجاد شده است که بطور مستقیم توسط مردم تاسیس شده اند و بدون دخالت دولت اداره می شوند.


نظرات 7 + ارسال نظر
وبساز جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 16:40 http://www.2websaz.co.cc

سلام چهار حرف داره عشق سه حرف داره گل دو حرف داره اما تو حرف نداری

جاده ی زندگی نباید صاف و مستقیم باشد و گرنه خوابمان می گیرد دست اندازها نعمتند
میدونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه صخره و سنگ تو مسیر رودخونه نباشند صدای آب اصلا قشنگ نیست.......


راز موفقیت را نمیدانم اما راز شکست در راضی نگه داشتن همگان است

وبساز ابزار وب نویسان جوان
جدیدترین کذهای موزیک

Nima HRV جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 16:42 http://forum.pda4pda.com

انجمن تخصصی ویندوز موبایل
http://forum.pda4pda.com

تمام برنامه های ویندوز موبایل را رایگان دانلود کنید..

سلام وبلاگ خوبی دارید من میخواهم با شما تبادل لینک کنم اگر موافقید من را لینک کنید با نام (عکس های داغ داغ از بازیگران) و به وبلاگم سر بزنید و بگوییدبا چه نامی شما را لینک کنم [بوسه]

shahab جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 17:18 http://www.realpool.blogfa.com

salam webloge khobi dari be webloge man ham sari bezan va age khasti nazari bede va az mataleb man lazat bebar.
realpool.blogfa.com

آرتمیس آریانژاد جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 17:22 http://mehrbastan.blogfa.com

درود
تارنگار مهر باستانی به روز شد
پاینده ایران

مهاجر یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 19:23 http://1mohajer.blogsky.com

خدا کنه این ایرانی ها با آبرو ریزیهاشون مانع از رفتار خوب گرجی ها با غریبه ها و مهاجرین نشن

امیرحسین سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 08:58

قبول دارم ، قبل از مسافرت به گرجستان فکر می کردم یه کشور معولی و یا پایین تر از معمولی هستش ولی وقتی برای اولین بار رفتم گرجستان فهمیدم مردم فوق العاده اصیل و کشور بسیار جذاب و دوست داشتنی هستش ،موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد