گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

بنگاههای تن فروشی ایرانی

گسترده ترین بنگاههای تن فروشی ایرانیان در تفلیس در پوشش نام کلوپ شبانه یا دیسکوتک فعالیت میکنند.

دیسکوی ایرانی
دیسکو در واقع نوعی موسیقی است برای رقصیدن و دیسکوتک هم جایی که میشود موسیقی دیسکو شنید و رقصید. در فارسی گاهی دیسکوتک به اختصار دیسکو نیز نامیده میشود. حالا چرا دارم این تعریفها را اینجا یاداوری میکنم؟ بخاطر اینکه واژه دیسکو در میان گروهی از ایرانیان گرجستان معنای دیگری پیدا کرده و ممکن است معنی قدیمی این واژه ها از یاد برخی رفته باشد. این اماکن از نظر ظاهر شبیه دیسکو یا مانند کاباره هستند اما کمتر کسی ممکن است تنها بخاطر گوش دادن موزیک یا رقصیدن به این محلها برود. در درجه اول اینجاها پاتوق روسپی ها شده است چون مشتریان خوبی میتوانند پیدا کنند. به ظاهر همه چیز ساده است، آقایانی از روسپی ها دعوت میکنند که دور میزشان بنشینند، روسپی پس از ارائه سفارش نوشیدنی یا حتا خوراکی به گارسون، درباره قیمت خودش با آقا صحبت میکند و اگر توافق حاصل شد بعد از ختم جلسه جهت سرویس دهی به اقامتگاه آقا میرود. چه توافق حاصل بشود یا نشود، پرداخت صورتحساب میز با آقا است در ضمن اگر هم توافق حاصل شود هیچ تضمینی وجود ندارد که روسپی قرار را فسخ نکند و به پیشنهاد با رقم بالاتر از جانب شخصی دیگری یا به یک مشتری دائمی جواب رد بدهد. بنابراین ممکن است همه زحمات و هزینه های صرف شده توسط آقا بهدر برود. این نکته هم مهم است که جماعت روسپی در این اماکن آقایانی را که بر روی میزشان تنها سفارش مختصری است و خرج کن بنظر نمیرسند را تحویل نمیگیرند. بنابراین یک شغل دیگر در این اماکن ایجاد شده است، واسطه هایی که بدون زحمت یکی از روسپیان مورد نظر آقا را با تضمین برای او مهیا میکنند و صد البته در این موارد مبلغ پرداختی بالاتر از معمول خواهد بود.
تا جاییکه من اطلاع دارم، بنیانگذار این مدل تن فروشی در گرجستان یک شهروند ترکیه بود بنام مرات Morat که چندین سالی است دار فانی را وداع گفته است. او با نام رستورانهای ترکی این صنعت را وارد گرجستان کرد. رستورانهای ترکی شبانه در میان ایرانیان به ترکیش بار معروف بودند. با درگذشت مرات راه او ادامه یافت و ترکیش بارهای متعددی در شهر تفلیس و حتا در باتومی ایجاد شدند. اکثر زنانی که آن سالها به ترکیش بار میرفتند افراد بی سرپرستی بودند که فرزند خردسال داشتند و برای امرار معاش آنهم در اوضاع خراب اقتصادی آن سالها چاره ای جز تن فروشی نداشتند، من با بسیاری از این زنان ملاقات و گفتگو داشتم. میگفتند اگر شغلی یا سرپرستی پیدا کنیم هرگز به اینکار تن نمیدهیم اگر فرزند نداشتیم حاضر بودیم از گرسنگی بمیریم ولی از این طریق امرار معاش نکنیم . اما نسل جدید روسپیهای گرجستان که برخی دستپرورده نسل گذشته هستند داستانهای مفصل تری دارند و من کمی تا قسمتی در مورد آنها اطلاع دارم اما فعلن موضوع در مورد نسل جدید بنگاههای تن فروشی است.
محل اقامت با خدمات ویژه
نزدیک ساختمان با شکوه پارلمان در خیابان روستاولی قدم میزنم ، در حال پاسخگویی به تلفنی از ایران به موبایلم هستم پس فارسی حرف میزنم. پس از پایان مکالمه جوانی نزد من میاید و می پرسد: شما ایرانی هستید؟
- بله، من ایرانی هستم.
- اگر خانه یا هتل یا راهنما نیاز داشتید، در خدمت شما هستم.
- نه، من مقیم گرجستان هستم و به این خدمات نیاز ندارم.
- پس کارت ما را داشته باشید، اگر خودتان یا مهمانتان نیاز به خانم داشت با ما تماس بگیرید.
- شرایطش چه جوریه؟
- زنگ بزنید، لااقل 3 نفر رو میفرستیم. هر کدوم رو خواستید بردارید، ساعتی 100 لاری، هر کسی رو هم نخواستید 10 لاری بهش پول تاکسی بدهید. همه جور هیکل، قد و رنگ دارم اگر از قبل بهم بگویید چی میخواهید، امکان نداره لااقل یکیشون رو نپسندید.
تا بحال چند ایرانی هم به دفتر من آمده اند و با ارائه کارت ویزیت گفته اند که اقامتگاه برای اسکان گردشگران در اختیار دارند و تاکید کرده اند که خدمات مرتبط با روسپیگری را نیز در اقامتگاه خود ارائه میکنند.
بیایید شفاف سازی کنیم
قصد من از این نوشته این نیست که هموطنان اینکاره را مورد شماتت قرار دهم.من آموزگار علم اخلاق نیستم. اگر برای خدماتی تقاضای کافی وجود نداشته باشد، افراد روی آن سرمایه گذاری نمی کنند. موضوع اینست که جریانات باید شفاف و روشن بشود. در مواردی خانواده های گردشگر ایرانی بدون اطلاع از فضای حاکم بر این باصطلاح دیسکوها وارد این اماکن شده اند تا به خیال خودشان ساعاتی را به شادمانی و پایکوبی بگذرانند. والدینی بوده اند که فرزندان خود را برای راهنمایی و مشاوره تحصیلی به دفاتری سپرده اند که منبع اصلی درآمد آنها از راه شغل واسطه گری در تن فروشی بوده است. از سوی دیگر من ایمیلهای زیادی دریافت میکنم که افراد در آن در مورد محلهای دسترسی به روسپی ها در گرجستان سئوال میکنند، برخی حتا از ایران به تلفن همراه من زنگ میزنند و در مورد این موضوعات سئوال میکنند.
اگر شفاف سازی صورت بگیرد و بقول معروف روشن شود که چه کسی اینکاره است، بنظرم زیانها به حداقل میرسد. من با نوشتن این مطلب گام اول را در این مسیر برداشتم، اگر دوستانی با من همفکر باشند گامهای بعدی نیز برداشته خواهد شد.

به کانال تلگرامی اخبار گرجستان بپیوندید

نظرات 110 + ارسال نظر
مهاجر یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 19:17 http://1mohajer.blogsky.com

این ایرانیها که میرن یه کشور دیگه فقط آبرو ریزی میکنند

مهاجر یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 19:18 http://1mohajer.blogsky.com

از بس که از همه چی محرومیم

مرتضی انوری چهارشنبه 3 مهر 1392 ساعت 00:06 http://ل

شما راست میگید من با دو تا چشام این موضوع رو دیدم و یکسری به خاطر این قضیه میرن اونور به قول خودشون عشق و حال

حامد جمعه 17 آبان 1392 ساعت 12:58

سکس یه نیاز طبیعیه که متاسفانه تو کشور خراب شدهی خودمون امکان برطرف کردنش نیست.

به نظرم سکس با یه زن نیازمند که این کار را انتخاب کرده خیلی بهتر از بد بخت کردن یه دختر ایرانی با وعده ی ازدواجه.

حسن راد جمعه 13 دی 1392 ساعت 02:04

به نظر من این داستان به یک معضل اجتماعی تبدیل شده چه بسا در ایران خودمون هم این داستان رو داریم راستی چرا ایرانیها با این کارها هم اسم ایران رو بد میکنن وهم سبب میشن کشورهای دیگه مارو به چشم بد ببینند متاسفم برای خودم وایرانیان عزیز

[ بدون نام ] دوشنبه 21 بهمن 1392 ساعت 23:05

ای بابا داخل ایران خودمون بمراتب وضع ازین بدتر شده اقایون در سنین مختلف از سن پسرم تا سن پدربزرگم پیشنهاد سکس میدن اونم با علم به اینکه خانم شوهر داره وهمینطور برعکس یعنی خانومها هم خیلی گستاخ ولجام گسیخته شدند

حسین پنج‌شنبه 10 مهر 1393 ساعت 18:53

خاک تو سر هر چی ادم هرزه که فکر میکنه با ازادی جنسی مشکلات حل میشه

حسین پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 23:38

تمام جهان ما ایرانی هارو به چشم افراد شهوت باز میبینند..زنان ایران آرزوشون اینه که برن ترکیه و...تا اونجا حجابشونو بزارن کنار مرد هامون هم برای اینکه آزادانه بتونن مشروب بخورن میرن ...متاسفم برای نژاد پارس

[ بدون نام ] شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 17:09

اول مرسی به خاطر راهنمایی دوست عزیزم چون من قرار بود برم گرجستان با ابن حرفای اقا خیلی چیزا برام روشن شد مرسی

احمد جمعه 13 فروردین 1395 ساعت 20:37

درود
ما عید امسال گرجستان بودیم البته به چنین مکان هایی نرفتیم البته همون تفلیس بودیم و شهر قشنگی نسبت به ارمنستان هم بود و میتونید از دیدنیهاش استفاده کنید .

فرشاد دوشنبه 14 تیر 1395 ساعت 08:30

سلام من دوهفته پیش باتومی وتفلیس بودم
بهیچ وجه به ایرانیهای اونجا اعتمادنکنید اصلا ودرهیچ شرایط
دیسکو رفتم ایرانیهاش همش گوش ببری هست یکباره جیب خالی میشه وحشتناک دروغگو هستن
بخصوص دیسکو پاریس درباتومی وحشتناکه

آزاد یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 19:18

دوستانی که قصد مسافرت به شهر زیبای باتومی رو دارند خیلی مواظب باشند که دنبال دیسکوی ایرانی نرند...نمونش دیسکوی انر-ژی در باتومی هست که صاحبش یه نفر ایرانی به اسم محموده و یه شریک ترک هم داره...ما چهار نفر بودیم که فقط وارد دیسکو شدیم و هیچچی نخوردیم خواستیم بیایم بیرون که پونصد لاری به زور ازمون گرفتند...برید از طبیعت زیبای باتومی لذت ببرید و اگه خواستین دیسکو برین سعی جایی باشه که خود گرجی ها هم اونجا میرند.خواستم تجربه خودمو با هموطنانم در میان گذاشته باشم

none یکشنبه 10 مرداد 1395 ساعت 11:14

تتفلیس دو تا دیسکو ایرانی خراب شده داره که خالی خالیه همیشه . صاحباش هم یه مشت تیغ زن بی ناموسن. درواقع رک و راست بگم اگر واسه اینجورکارا میرید گرجستان بدترین انتخابو کردید . ولی برای گشت و گزار خوبه اونم فقط واسه سه روز نه بیشتر چون حوصلتون سر میره

ابراهیم پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 ساعت 12:18

واقعا جای تاسف داره ,دلم گرفت .....

مهدی سه‌شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 14:41

اگه تو ایران دیسکو راه اندازی میکزدن، سالی ده هزار میلیارد تومن پول از ایران نمیرفت تایلند، آنتالیا، وووووو

علی بی غم یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت 06:16

منم قبول دارم.خیلی ازمسافرتهابخاطرچیزهایی است که درایران وجودنداره

قیصر دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 01:56

سلام....شهر باتومی شهر زیبایی است مخصوصا کنار دریا و خود گرجیها ادمهای ساده وخوبی هستند و زبان ایرانی وزبان ترکی استامبولی بلدندمخصوصا ادمهای موسن......ودیسکوهای خانواده هم دارند با اسگورت.....

شلوخ پنج‌شنبه 17 فروردین 1396 ساعت 16:37

کلا به ایرانی زبانها تو باتومی اعتماد نکنید خیلی پرو و بی وجدان هستند. به اسم هم زبونی تیغ میزنند. هرکجا دیدید بهتون زور میگن سریع به پلیس بگید تا اسم پلیس میاد رنگشون میپره. من تجربه دارم. دیسکو پاریس مال یه فرد ایرانی ترک زبان هست از لهجش معلوم بود اردبیلیه. اسمش ممدعلیه. بدترین دیسکو و تیغ زن ترین. با ۶۰۰لاری اگه بتونی بیرون بیای شاه کار کردی. از من گفتن. تجربه بود. مرسی

پرویز دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 ساعت 22:42

من فکر می کنم این مکانها دراکثر کشورها وجود داره و حتی اروپایی ه و امریکایی ها هم برای س ک س به کشورهای از قبیل تایلند و گرجستان و ...میروند و فقط فرق ما در نوع برخورد و خرج کردن است ما همیشه در همکار میخواهم با همه فرق داشتهباشیم

فرهاد شنبه 9 اردیبهشت 1396 ساعت 01:39

سلام من چند ماه پیش سفر کاری داشتم به گرجستان و با اینکه چندین کشور را چند صد بار رفتم و گشتم اما یه قهوه تو خیابان شاردون سفارش دادم که بهش گفتم یه شکلات کوچک برام بیار گارسون هم آورد و موقع رفتن نود لاری به زور ازم گرفتن که چهار لاری پول قهوه و هشتاد و پنج لاری پول شکلات کوچک شد

ایمان سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1396 ساعت 01:22

باسلام خدمت دوستان برای مسافرت میخوام به گرجستان برم اگه میشه منو راهنمایی کنید که به دردسر نیوفتم مرسی

H دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 06:01

نرو یک جای بسیار مزخرفیه ک فقط تیغت میزنن خود منو اساسی تیغ زدن از تجربیات دیگران استفاده کن ارزش یک بار رفتن هم نداره چون یک کشوری هست ک اقتصادش ضعیفه ملتشم دزدن

رضا دوشنبه 1 خرداد 1396 ساعت 18:25

عزیزان شکم گرسنه این حرفها را نمی شناسد دختر یا پسر من وقتی میبینند که تا دیروز ما غذایمان را با انها نصف میکردیم ولی الان بدلیل............ انها ماشین فلان سوارند تن فروشی اصلا کار بدی نیست چون علم امروز همه مسایل انچنانی را حل کرده است زن 90 سال 10 شکم زاییده را باکره میکنند جانان من ناراحت این حرفها نباش ما را مجبور به تن فروشی کردند و ما خبر نداریم

Maryam جمعه 5 خرداد 1396 ساعت 04:00

ما میخوایم یک هفته دیگه بریم تفلیس
ولی اینجور که شماها می گید نگران نشدیم
کسی تجربه خوبی نداره؟؟؟

ایمان شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 13:52

عزیزان هر جا در تفلیس میروید اول بر سر قیمت توافق کنید هم حمل ونقل وهم تفریح ودیسکو ..هیچ مشکلی بوجود نمیاید .سمت ایرانیهای اونجا هم نروید .انسانهای بسیار سالم وخوبی دارد.

Hesam شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 17:55

اقا ما الان اینجاییم بار اولم نیست این چرت و پرت که میگن جیب برن اینا دروغه بیا خودت هر جا خواستی برو از ایرانی جماعت که گرجستان زندگی میکنن هم چیزی نخوا همین بهت خوش میگذره

ali سه‌شنبه 9 خرداد 1396 ساعت 03:16

چرا چرت و پرت میگین؟ما تو تفلیس بودیم همه دیسکوهارم گشتیم خیلی هم عالی بود.وقتی هم میخواستن تیغ بزنن خودشون اول قیمتو میگفتن.تیغو همه جا میزنن

امیر شنبه 13 خرداد 1396 ساعت 12:12

بچه ها گرجستان خوبه با این تفاسیر یا ارمنستان؟

jamshid یکشنبه 14 خرداد 1396 ساعت 11:02

من تعجب میکنم چرا بعضیها برای سکس هزینه میکنند برای رفتن به کشورهای همسایه؟ خیلی از مردم کشورهای همسایه برای سکس دارن میان ایران اونوقت اینها میرن اونجا و میگن توی ایران محرومیم . شما الان هر مدل روسپی بخواهی در ایران فراون موجوده الان اراده کنی نی تا یک ساعت بعد پیشته . تهران . شمال مشهد و... اووووو فتح و فراون نخواستی یک دور با ماشین تو خیابون بزن

reza سه‌شنبه 30 خرداد 1396 ساعت 23:15

دوستان به هیچ عنوان باتومی رو برای مسافرت انتخاب نکنید:1. نزدیک مرز ترکیه هست و هفتاد و دو ملت هستند
2. قیمتاش با ایران فرقی نداره. 3. طبیعت شمال ایران به مراتب از اونجا بهتره 4. بسیار مردم شیادی داره و فقط در حال تیغ زدن ایرانیا هستن 5. دیسکو هاش که یه مشت حرومزاده هستن که ایرانیاروتشدیدا تکله میکنن 6. پلیس هم طرف مردم خودشون میگیره 7. در مجموع سعی کنید گرجستان رو اصلا به عنوان سفر انتخاب نکنید.

میلاد چهارشنبه 21 تیر 1396 ساعت 03:25

تلفن شما چنده من باتومی هستم

محمود سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 03:49

باتومی شهر خوبی نیست ، دیسکو های ایرانی و ترکی به هیچ عنوان نرید ، دیسکوهای گرجی که کنار ساحل هستن بد نیست ، دیسکو پاریس که به ترک و ایرانی هستن شیاد هستن که ما دو نفر رفتیم و دوتا آبجو سفارش دادیم و یه دختر اومد رو میزمون که سریع واسش دوتا کوکتل آورد ما فهمیدیم تیغمون بزنن سریع پاشدیم که دویست دلار برامون حساب کردن و وقتی اعتراض کردیم مسئول بار سر و صدا کرد و چندتا بادیگارد سریع دورمون جمع شدن که دویست دلار روز ازمون گرفتن

نینا جمعه 30 تیر 1396 ساعت 21:14

واقعا واستون متاسفم.میدونید چرا شمارو تیغ زدن چون فقط واسه رفتن به دیسکو به اونجا سفرکردین من خودم گرجی هستم و واسه افکار منفیتون واقعا متاسفم ایرانیا آبروی هرچی ایرانیه اونجا بردن گرجیا ایرانیا رو ادمای هوسباز ودزدی میدونن ماخودمون خونمونو تو گرجستان به ایرانیا اجاره دادیم حتی پنکه رو دزدیده بودن برده بودن

محمد یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 11:01

من اولین مقصد سفر بیرون مرزیم به گرجستان بود. تا قبل از سفر تموم فکرم دیسکو و خانوم های روسپی بود .
ولی محو فرهنگ و ادبشون شدم و فهمیدم که ما ایرانی ها چقدر بدبختیم و الکی ادعای فرهنگمون می شه .
خواهشاٌ برید ، ببینید و خیلی چیزها رو یاد بگیرید.
واسه هر ایرانی یک سفر خارج از ایران ضروریه .

حمید دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 03:54

سلام دوستان. من برای تفریح امدم باتومی گرجستان. از سر کنجکاوی به دیسکوی پاریس که یک ایرانی مدیریت میکنه رفتیم. اولش میگفت کلا 50 لاری میشه و تمام. اما موقع برگشت 700 لاری به زور ازمون گرفتن. کلی هم قلدر دمه در وایمیسن و اماده دعوا هستن. به زور پول ک ازت میگیرن. روسپی هایی هم که تو دیسکو هستن قیمت پول خونشون و ازت میخوان. تجربه به من ثابت کرد گرجستان اصن دیسکو نرید که به شدت تیغتون میزنن و هیچ کاری هم نمیتونید بکنید.

اتیلا چهارشنبه 18 مرداد 1396 ساعت 11:52

سلام من به همه دوستان توصیه می کنم درخارج ازکشوربه ایرانی جماعت اعتمادنکنید

بابی جمعه 20 مرداد 1396 ساعت 09:31

سلام دوستان.
گرجستان فقط مرکز دیسکو و کازینو و روسپیگری نیست. مکانهای تاریخی و بسیار دیدنی هم دارد. مردمانش بسیار بی ریا هستند. اگر کمک ازشون بخوای، کمکتون میکنند. فقط در مورد ایرانیهای مقیم هم تقریبا به 90 درصدشون نمیشه اعتماد کرد. ولی ایرانیانی هم هستند که واقعا افراد شریف و قابل اعتماد هستند. اونجا میشه خیلی راحت کار کرد و پول درآورد. البته نه اینکه یک شبه میلیاردر شد و پول درآورد، نه. ولی میشه سرمایه گذاری بدون دغدغه انجام داد. در مورد دیسکوتک ها هم نه فقط در گرجستان، بلکه همه دنیا همینه. در تفلیس کسی مزاحم شما نمیشه و توریست هم حق ایجاد مزاجمت برای کسی رو نداره. تو همه کشورهای دنیا، این قانونه. تو همین ایران خودمون، همه کسبه گوش توریستعا رو میبرن. اصلا توریست نه، شما برید شمال. قیمت اجناس برای توریست، با قیمت اجناس برای مردم محلی خیلی فرق میکنه. در مورد فحشا هم که الی ماشا ا... . اگر ایرانیها رعایت کنند و خودشون، خودشون رو خراب نکنند، مردم گرجستان واقعا انسانهای خوبی هستند.

کاوه شنبه 21 مرداد 1396 ساعت 11:25

دوستانی که قصد سفر به گرجستان دارن در شهر باتومی دیسکوهای ایرانی و ترک نرید من دیسکو استار رفتم هیچ هم نخوردم 400 لاری بزور گرفتن

رامین یکشنبه 29 مرداد 1396 ساعت 23:53

دوستان توجه کنند کسانیکه از گرجستان ناراضی هستند کسانی هستند که برای عیاشی به مسافرت خارج از کشور میروند دوستان اگر با خانواده محترم بروند حتما مواظب مکان هاییکه میروند میباشند و الزاما مواظب اعمال و رفتار خویش میباشند خلاصه اینکه شهر زیبای باتومی و تفلیس با اهالی بسیار خوب مکان بسیار زیبایی برای مسافرت خانواده ها میباشد

مرتضی جمعه 3 شهریور 1396 ساعت 21:06

سلام دوستان من الان گرجستانم ، دیشب رفتیم دیسکوی پاریس که در بدو ورود اینکه بیشتر از ده نفر لات گردن کلفت دم در وایستادن جلب توجه میکنه، بعدش که داخل میری دخترا باهات نمیرقصن و به محضی که بخواهی باهاشون حرف بزنی میان سر میزت و سفارش های سنگینی میدن و قیمت خون باباشونو میخوان.
ما فقط ٤ تا ابجو سفارش دادیم و در کل ٤٠٠ لاری ازمون گرفت یعنی حدود ٦٠٠ هزار تومن و اگر اعتراض کنی میفهمی اون لات ها برای چی دم در هستند. و هرنوبت که از دستشویی این دیسکو( پاریس)استفاده کنی باید ٢ لاری معادل ٣ هزار تومن بدی که یک خانم دم در توالت وایستاده بزور ازت میگیره، از من میشنوید دور هتل پاریس رو خط قرمز بکشید

Emad چهارشنبه 8 شهریور 1396 ساعت 22:48

سلام خدمت همه عزیزان
من فقط اینو میگم که دیسکو پاریس نرید
صاحبش آقای سعید خانی
که با دوتا داداشش سید علی و سیامک اونجا رو اداره میکنن
اگه پولاتونو میخواین نرید
من رفتم اونجا در عرض ١٥دقیقه ١٢٠٠لاری ازم کشیدن
دزدن بی ناموسای حرومزاده

بهزاد دوشنبه 13 شهریور 1396 ساعت 09:29

شمال خودمون از همه جا بدتره .
فقط پول رو میشناسن و تمام اجناس را چند برابر قیمت میدن .
کلا هم بی ادب هستند و مدنیت و شهریت را نمی دونن چیه .
و فرهنگ شون پائینه .

ساشا دوشنبه 13 شهریور 1396 ساعت 21:09

دوستان منم تجربه دیسکو رفتن تو تفلیسو دارم برای 20 دقیقه از من 1800 لاری گرفتن حتی باهاشون طی هم کنی پولو خیلی بیشتر میگیرن حواستون باشه

حمید شنبه 18 شهریور 1396 ساعت 08:59

اطلاعات جالبی بود برای من د رمورد بعضی از ایرانیهای کثیف که در تفلیس هستند

امیر یکشنبه 19 شهریور 1396 ساعت 08:55 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

سلام
عجب داستانی!
این مرحوم مرات که فرمودین همون مراد باید باشد و خیلی خیلی قبل تر از مرات مذکور فردی با نام "زال ممد" یا همان زال محمد در تهران اقدام به این کار کرده و در واقع بنیانگذار اصلی شهر نو محسوب میشه.
پیروز باشید و سربلند

محمد امین پنج‌شنبه 23 شهریور 1396 ساعت 01:25

ممنون بابت اطلاعات،من برای پس فردا بلیط دارم برا تفلیس،نکات عالی بود سعی میکنم پامو کلا تو هرنو دیسکویی تو گرجستان نزارم،تو همین کردان هرشب برنامه هست

majid سه‌شنبه 28 شهریور 1396 ساعت 23:35

عزیزان برای اولین بار تفلیس روانتخاب کردم بعنوان تفریح بیرون ازکشور که وقتی وارد شهرتفلیس شدیم میدان پالیز مکانی بود که اونجا خونه اجاره کردیم روزی۳۰لاری که کمترم میشداجاره کنی به یکی از دیسکوی گرجی چون ازقبل اطلاع نداشتیم وارد شدیم که متاسفانه تیغمان زدند ومبلغ ۵۰۰لاری حرمزادها گرفتن اما بعدازاون اتفاق تصمیم گرفتیم دیسکوایرانی نایت آفیس بریم که اتفاقا خیلی خوب بودکه صاحبش هم یه تهرانی بود کاش ازاون اول پرسیده بودیم که دیسکوگرجی نریم

علیرضا جمعه 31 شهریور 1396 ساعت 12:10

سلام من میخواستم برم گرجستان ولی باتوست شمادوستآن نظرم عوض شد ارمنستان چه جوربرامسافرت

اری شنبه 1 مهر 1396 ساعت 22:11

چقدر خطرناکه اگه ایران خودمون آزاد بود اینقدر مردم به دردسر نمیافتادند هی بخان کلی هزینه کنند وقت و پولشان بره از آخر یچی

رضا یکشنبه 2 مهر 1396 ساعت 20:10

سلام دوستان من یک سفر به باتومی داشتم‌ به ایرانیای اونجا اعتماد نکنین .من دیسکو استار ایرانی بود رفتم اونجا ۵۰۰ لار منو تیغ زدن به طور کل دیسکو نرین راحترین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد