گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

راه اندازی شعبه شرکت تجاری در گرجستان

من در ایران یک ماهی هست که در یک شرکت بزرگ صادرات و واردات که در اقسی نقاط ایران، دو شهر در تاجیکستان، یک شهر در روسیه و ... شعبه دارد مشغول به کار هستم.
اخیرا به بنده پیشنهاد شده در جهت گسترش کار به گرجستان رفته و در آن جا شعبه ای از شرکت را راه اندازی کنم. (لازم به توضیح که هنوز هیچ فعالیتی از سوی شرکت در آن کشور انجام نشده است)
من تجریه ی زیادی در این امور ندارم (تاسیس شرکت در کشور خارجی)، با زیان انگلیسی آشنایی کامل دارم و سابقه کار در بازار را نیز دارم و لیسانس نرم افزار نیز هستم.
ضمنا متاهل و شکر خدا دارای یک پسر 1.5 ساله هستم.
نظر کلی شما را در مورد اینکه این پیشنهاد را قبول کنم یا خیر را دارم.

از قبل از وقتی که به خواندن نامه بنده دادید کمال تشکر را دارم.

پاسخ:

دوست گرامی، وقتی درموردی مشورت می خواهید باید اطلاعات کاملی در مورد موقعیت خودتان در اختیار بگذارید . کدام شرکت بارزگانی؟ شما چه محصولی را صادر می کنید؟ این شرکت چه میزان سرمایه گذاری در گرجستان خواهد کرد و چه میزان به شما اعتبار خواهد داد؟

اما بطور کلی روش تجارت با تاجیکستان و روسیه با روش تجارت با گرجستان متفاوت است. آن کشورها دارای نظام اقتصادی کنترل شده، غیرشفاف و مافیایی هستند. در گرجستان نظام بازار آزاد حاکم است.

در گرجستان تبلیغات و رقابت حرف اول را میزند. به شما هم مانند همیشه توصیه می کنم که اگر توان مالی و سرمایه کافی در اختیارتان نیست، این فکرها را از سرتان برون کنید که نتیجه ای جز شکست و آوارگی پی نخواهد داشت .

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین فارسی یکشنبه 22 بهمن 1391 ساعت 17:13

بسیار ممنون و متشکرم جناب گلچین
مشورت با شما بسیار مسرت بخش و تاثیر گذار خواهد بود.
امیدوارم در تمامی مراحل زندگیتان موفق و پیروز باشید.

nahid یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 01:30

salam man mikham ye shoghli ro dar gorjestan rah andazi konam lotfanae emkaneshhast be emil bande emiletono send konid mamnun misham agekomakam konid.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد