گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

انتقاد از معرفی کسب و کارهای ایرانی

زمانی که رستوران هزار و یکشب را در وبلاگ گرجیران معرفی کردم، عده ای شروع کردند به ارسال نظرات و پیامهایی که مطالب منتشر شده را با فضاسازی تخریب کنند، این اخرین پیامی است که در رابطه با این پست برایم ارسال شد. مطلب در بخش دیدگاه و با یک آدرس ایمیل جعلی ارسال گردید:

اینجانب خواننده ثابت مطالب شما هستم . من با نظر دوستان کاملا موافقم .متاسفانه درنوشته های شما کاملا حمایت از جریانات خاص به وضوح مشهود است .اطلاعات موثق سایت شما بسیار کم و خاطره نگاری شما زیاد است .مثلا درمورد مطلبی درمورد گوش دادن به موسیقیه گرجیها ، من نفهمیدم آیا پرسیدن گزارشگری ذرخیابان از چند رهگذر ، بایستی ملاک نتیجه گیری شما باشد ؟ و آیا تغییر سلیقه یک ملت ایرادی دارد ؟ باور کنید که شما هم می توانید تغییر کنید و اینکار اشکالی ندارد که باعث خرسندی است .بعضا ترجمه های شما اشتباست .به نظر من شما با بیشینه حضوری که درگرجستان دارید ساده تر و بهتر می توانید امرار معاش کنید .

هیچ اشکالی ندارد که هر نویسنده ای مدافع جریان خاصی باشد اما آن چیزی که خواننده را عصبانی می کند توهین به شعور آنهاست
من قبلا نیز به شما تذکراتی و انتقاداتی داشتم که متاسفانه با برخورد تند و زننده و توهین شما به جمعیتی از ایرانیان منجر گردید .آنروز اغلب از شما درنوشته ها حمایت کردند.رفته رفته آنها نیز به سوفتار شما پی برده اند
صد البته زیباترین و مثبت ترین کار شما انعکاس نظر مخاطبان مخالف است که این جای تقدیر دارد .

خواهشمند است نظر من را بطور کامل منعکس فرمایید

پاسخ این پیام فرست:

- شما خواننده ثابت وبلاگی هستید که از جریانی خاص حمایت میکند، اطلاعات موثق آن بسیار کم و بعضن ترجمه های آن نادرست است. خدائیش باید به شما جایزه داد ، عجب صبر و تحملی دارید.

- در مورد مطلب گوش دادن به موسیقی  من ابتدا برداشت شخصی خودم را گفتم و بعد یک نظرسنجی که با برداشت شخصی خودم همسان بود را معرفی کردم. راستی نظر شما در مورد سلیقه مردم گرجستان درباره موسیقی چیست؟ چه راهکار بهتری غیر از نظرسنجی می شناسید که تصویر روشنتری را در ذهن ما ایجاد کند؟

- کدام تذکر را دادید؟ و کدام برخورد زننده و توهین را دریافت کردید؟ بنظر من کسی به شعور خواننده توهین می کند که غیر مستند حرف میزند.

اما نکته و تذکری که من می خواهم بشما بدهم:

هر انتقادی از هر مطلبی دارید در بخش دیدگاههای همان مطلب بیان کنید. یک کسب و کار ایرانی موفق دارد در گرجستان معرفی می شود و شما بهمراه دوستانتان دارید آن پست را از مسیر اصلی منحرف می کنید. این به هیچ وجه کاری درست و اخلاقی نیست. سعی کنید از موفقیت و همدلی هموطنانتان خوشحال بشوید و دنبال تخریب نباشید.

بجای انتقاد از شخص نویسنده درباره مطلب بحث کنید.


این نکات بنظر من در دنیای اطلاع رسانی مدرن بدیهی هستند و لازم دانستم که به شما جریان شما گوشزد کنم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد