گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

پیدا کردن مشتری یا نماینده در گرجستان

بنده به عنوان مدیر فروش خارجی یک کارخانه تولید دربهای ضد سرقت انتخاب شده ام. اولین ماموریت من پیدا کردن مشتری یا نماینده در گرجستان است. لطفا در این زمینه بنده را راهنمایی فرمائید.

 پاسخ



برای پیدا کردن نماینده در گرجستان شما می توانید با جوانان کم تجربه و با سرمایه اندک ایرانی تماس بگیرید تا آنها همان سرمایه ای هم که از طریق فروش خودرو یا قرض از بزرگترهای فامیل فراهم کرده اند از دست بدهند. راه دیگری وجود ندارد.

باز هم شد همان داستان یک تولیدکننده ایرانی که به افراد دیگر در شهرهای مختلف نمایندگی می دهد. شما دارید در مورد گرجستان صحبت می کنید، اینجا خارج است.

من وقتی میبینم  کسی در ایران برای یک کار تولیدی سرمایه گذاری کرده است ، فرض را بر این می گذارم که بازار را بخوبی بررسی کرده است و دارد برای کالایش تبلیغ می کند، بنابراین حاضر هستم که بروم در صف هم به ایستم تا بمن نمایندگی بدهد اما این دلیل نمی شود که فروش کالای شما در کشور گرجستان هم توجیه اقتصادی داشته باشد. پیشتر هم گفتم در گرجستان اگر شما از نظر کیفیت و قیمت بتوانید با سایر تولیدکنندگان یا واردکنندگان رقابت کنید، تازه می توانید وارد حوزه رقایت در عرصه تبلیغات بشوید. باید دید که مصرف کننده گرجی تا چه میزان با برند شما آشنا است و به چه دلیلی ممکن است محصول شما را انتخاب کند، قیمت کالا و بسیاری از جنبه های دیگر حتا مسائل روانشناختی جامعه در انتخاب مصرف کننده موثر است.

بنابراین راه درست برای انجام ماموریت شما اینست که بودجه ای برای تبلیغات و شناساندن محصول خود در اختیار داشته باشید. تکرار می کنم در نظام اقتصاد آزاد تبلیغات حرف اول را می زند. متناسب با بودجه تبلیغاتی شما می توان برآورد کرد که جامعه هدف شما در گرجستان چه گروههایی خواهند بود و چگونه باید آنها را برای خرید کالای شما مجاب کرد. بعد از طی کردن این مرحله که موازی با طرح ایجاد یک دفتر فروش در گرجستان خواهد بود، شما می توانید دنبال پیدا کردن نماینده باشید و چه بسا که در ان مرحله فروشنده های گرجستان نیز برای بدست آوردن نمایندگی محصول شما حاضر باشند در صف به ایستند.


نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی پنج‌شنبه 11 مهر 1392 ساعت 15:03

احسنت به پاسخ زیبای شما
دقیقا همین است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد