گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

ویزای گرجستان در مرز زمینی


توجه: این پست قدیمی است. مقررات ویزا تغییر کرده است.


شاید شنیده باشید که در ماههای اخیر بسیاری از کسانی که زمینی به گرجستان مسافرت کردند در مرزهای این کشور نتوانستند ویزا دریافت کنند و ناچار به بازگشت شدند. چند روز پیش من در وبلاگ گرجیران اعلام کردم که مسافران قبل از مسافرت زمینی به گرجستان با من یا همکارانم هماهنگ کنند تا در لب مرز گرجستان دچار مشکل نشوند.

امروز صبح قبل از اینکه رختواب را ترک کنم موبایلم زنگ خورد و آقایی از خوزستان گفت که قصد دارد زمینی به گرجستان سفر کند و  از من خواست که در مورد ویزا به او کمک کنم. از ایشان پرسیدم چند نفر هستید و کجا می خواهید اقامت داشته باشید. ایشان هردو سئوال را پیچاند و گفت با خانواده هستم و در تفلیس مقیم می شویم. من که نفهمیدم با خانواده یعنی چند نفر بی خیال این سئوال شدم و پرسیدم منظورم اینه که در کدام هتل می خواهید اقامت کنید و پاسخ این بود که ما هتل نیاز نداریم چون کسی رو در تفلیس داریم.

شخص دیگری از طریق اسکایپ با من تماس گرفت و گفت می خواهد برای ویزا از سفارت گرجستان در تهران اقدام کند و نیاز به برگه رزرواسیون هتل دارد. توضیح داد که می خواهد 20 روز در گرجستان بماند. به ایشان توضیح دادم که لااقل باید سه شب رزرو قطعی هتل داشته باشید. جوان بجنوردی گفت: سه شب ؟ آقا من شنیدم اونجا هتلها خیلی گرونه و تو مایه های 50 دلاره . اینکه میشه 150 دلار یعنی حدود 500 هزار تومان. نه، اینجوری که نمیشه.

این نمونه ها نشان میدهد که هنوز برخی از ایرانیان از شرایط صدور ویزا برای  مسافرت به گرجستان آگاه نیستند. بنابراین توجه شما را به این نکات جلب می کنم:

- برای مسافرت به گرجستان شما باید محل اقامت ثبت شده را رزرو کرده باشید. منظور از محل اقامت ثبت شده مکانهایی مانند هتل یا مسافرخانه است. خانه دوست و آشنا قابل قبول نیست.

- برای مسافرت به گرجستان شما باید نشان بدهید که به اندازه کافی پول دارید. در آن زمان که برای سفر به ویزا نیاز نبود برخی از جوانان پول اندکی در جیب خود می گذاشتند و راهی گرجستان میشدند  و در نتیجه گاهی شب را در خیابان یا فضای باز صبح می کردند. آن دوران گذشت و حالا دیگر اگر متوجه شوند پول کافی ندارید به شما اجازه ورود نمی دهند.

- همانطور که گفتم ویزای مرزی فقط برای گردشگران صادر می شود. بنابراین باید مشخص شود که شما توریست هستید، به قصد گشت و گذار سفر می کنید و پس از پایان سفر به خانه خودتان باز خواهید گشت.

اینکه من گفتم برای گرفتن ویزا در مرز با من هماهنگ کنید، منظورم این نبوده است که من قرار است معجزه ای برای شما انجام بدهم. حرف من این است که بجای چند بار مراجعه به سفارت و تهیه مدارک تاریخ مسافرت را بمن بگویید هماهنگ می کنم تا برای شما ویزا صادر شود. برای این کار من باید محل اقامت برای شما رزرو کنم و  برای مدتی که در گرجستان هستید یک برنامه تهیه کنم.

از دوستانی که این مطالب مطرح شده را بدیهی میدانستند عذرخواهی می کنم . چون هستند هموطنانی که در حال و هوای دیگری زندگی می کنند و باید آنها را روشن کرد.

خلاصه کلام اینکه پیش از مسافرت به گرجستان با من یا همکارانم تماس بگیرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد