گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

استخدام در گرجستان

مدتی است که تعداد تماسهای جویندگان کار با من افزایش پیدا کرده است. بسیاری تماس میگیرند و خواهان استخدام شدن در گرجستان هستند. افزایش اینگونه تماسها ممکن است که بخاطر وضعیت بد اقتصاد ایران باشد ولی در هر صورت خدمت دوستان گرامی جوینده کار چند نکته را یادآوری می کنم گرچه اغلب این نکات تکراری هستند :

- برای کار در گرجستان شما باید به زبان گرجی تسلط کامل داشته باشید. برخی از کارفرماها زبان گرجی را نیز کافی نمیدانند و متقاضی باید به زبان روسی نیز تسلط داشته باشد.

- علاوه بر زبانهای فوق در شرکتهای بین المللی دانستن زبان انگلیسی نیز ضروری است. اگر شرکت ترکیه ای باشد ممکن است دانستن زبان ترکی نیز الزامی باشد. بنابراین گاه لازم است متقاضی به 4 زبان تسلط داشته باشد.

- سطح دستمزدها در گرجستان بسیار پایین است. خواهشمند است رقم دستمزدها را به پول ایران تبدیل نکنید. شما برای زندگی در این کشور باید ارز خرج کنید. یک کارمند معمولی در گرجستان به اندازه اجاره ماهانه یک آپارتمان کوچک در تفلیس نیز دستمزد نمیگیرد. اینکه پس گرجیها چگونه زندگی میگذرانند موضوع بحث نیست ولی یک خارجی بعید است بتواند کاری پیدا کند که با دستمزد آن هزینه زندگی خود را تامین کند.

- آمار تعداد بیکاران در گرجستان بسیار بالا است و بطور کلی پیدا کردن شغل بسیار دشوار است.

بنابراین دوست گرامی متقاضی کار در گرجستان، نه وقت خودت را تلف کن و نه وقت دیگران را. باور کن که در ایران با همان وضع خراب اقتصادی فرصتهای شغلی بیشتری برای شما وجود دارد.

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد