گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

قصد داریم از یک شرکت معتبر ایرانی نمایندگی در تفلیس به ثبت برسانیم


بنده به همراه یکی دیگر از دوستان قصد داریم از یک شرکت معتبر در ایران که در زمینه ی مواد عالی (مکمل های سیمان و بتن، چسب کاشی و...) فعال هستند، یک نمایندگی در تفلیس به ثبت برسانیم و شروع به فعالیت در کشور گرجستان نماییم. حال چند سوال از شما دارم: اول) شرایط ثبت نمایندگی در خاک گرجستان به چه شکل است؟ آیا باید شرکت ثبت کرد یا چی؟ اگر باید شرکت ثبت شود، شرایط ثبت شرکت برای ایرانیان در آنجا چیست؟ هزینه ها به چه صورت است؟ دوم) اگر ما این نمایندگی / شرکت را با طی روند قانونی ثبت کنیم، آیا به ما کارت اقامت می دهند؟ اگر بله، مدت زمان گرفتن و روند آن به چه شکل است؟ و اینکه اقامت چند ماهه / ساله می دهند؟ سوم) متوجه شده ایم که کشور گرجستان مالیات محور است و روی پرداخت مالیات هم بسیار حساس هستند، ما هم قصد داریم همه چیز به صورت قانونی و مجاز صورت بگیرد، مالیات شرکت هایی که در زمینه های مذکور فعالیت کنند چند درصد می باشد؟ چهارم) آیا شما گرجستان را برای زمینه های کاری مذکور مناسب می دانید یا خیر؟ نظر شخصی شما چیست؟ پنجم) آیا شما امور ثبت شرکت را انجام می دهید یا خیر؟ اگر خیر، آیا وکیل معتبر و زبده سراغ دارید؟ آخر) آیا می توان روی گرفتن پاسپورت گرجی هم فکر و برنامه ریزی کرد؟ اگر بله، روند آن چگونه است و چه مدت طول خواهد کشید؟ با سپاس فراوان

پاسخ: 

 شرایط ثبت نمایندگی در گرجستان مثال آب خوردن است. یک آدرس قانونی باید داشته باشید و یک تقاضانامه به اداره ثبت شرکتها ارسال کنید. پس از چند ساعت مجوز شما صادر می شود.

اما گرفتن اقامت به این سادگی ها نیست. براشون خیلی مهم است که چقدر پول دارید. امیدوارم این سئوال را نپرسید که چقدر پول لازمه؟

تا جائیکه من اطلاع دارم کشورهایی که درآمد بادآورده ندارند، مالیات محور هستند. رو راست بشما بگویم خیلی هم هنر نکرده اید اگر می خواهید بصورت قانونی کار کنید چون سازمانهای نظارتی گرجستان چغندر هم نیستند و اگر متوجه شوند که دارید چیزی را می پیچانید چنان برخوردی با شما خواهند کرد که بعید است بتوانید دوباره بسادگی کمر راست کنید.

اما نکته اساسی که من در نامه شما ندیدم این است که چه برنامه ای برای فروش کالاهای خود دارید و چرا تصور می کنید میتوانید در این بازار رقابت کنید:


- آیا شما اطلاع دارید چه میزان از محصولات شما در کشور گرجستان مصرف می شود؟ رقبا چه کسانی هستند و شما برای رقابت با آنها از چه امتیازاتی برخوردار هستید؟

- آیا شناختی درباره رفتار مصرف کننده گرجی دارید و میدانید که آنها در تصمیم گیری  برای خرید به چه معیارهایی توجه می کنند؟

پیشنهاد میکنم نگاهی به سایر مطالب این وبلاگ بویژه پست صادرات به گرجستان داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد