گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

گرجستان مقصد جدید پناهجویان کاذب

از روز 10 شهریور مسافرت ایرانیان به گرجستان مشکل تر شده است. دیگر ویزا در لب مرز یا در فرودگاه صادر نمی شود و شما برای مسافرت به گرجستان باید از سفارت یا کنسول گری این کشور درخواست روادید کنید.

داستان گرفتن ویزا از سفارت هم که معلوم است. انواع و اقسام مدارک باید تهیه شود، 50 دلار به حساب سفارت واریز گردد و لااقل دو هفته انتظار، آخرش چی؟ ویزا به مدت یکماه برای مسافرت به گرجستان. نکته مهم این است که دیگر ویزای گرجستان در داخل این کشور قابل تمدید نیست و  به محض اتمام مدت ویزا ناچار هستید این کشور را ترک کنید وگرنه ماندن شما در این کشور غیرقانونی خواهد بود. از همین الان مشاهده می شود که دیگر چندان از گردشگرهای ایرانی در این کشور اثر و خبری نیست، ضمن اینکه تعداد ایرانیان علاف و بیکار نیز در این کشور کمتر شده است اما با این حال فکر نمی کنم از جمعیت ایرانیهای مقیم گرجستان کاسته شود بلکه باید انتظار حضور مهاجران بیشتری را داشته باشیم.

گرجستان قوانین مهاجرت و ویزا را تغییر داده است تا بیشتر با معیارهای کشورهای اروپایی مطابق شود. بر اساس قوانین جدید، گرجستان تقاضاهای پناهندگی را مورد بررسی قرار می دهد و دولت ناچار خواهد بود تا زمان رسیدگی به پرونده پناهجویان این افراد را اسکان بدهد و امکانات اولیه زندگی را در اختیار آنها قرار دهد. بنایراین از این پس بسیاری از پناهجویان ایرانی تقاضای پناهندگی خود را در گرجستان ارائه خواهند کرد و موج جدیدی از مهاجران راهی این کشور خواهند شد.

با توجه به اینکه گرجستان با ایران مرز مشترکی ندارد و نیز شرایط بدست اوردن ویزای این کشور دشوارتر از گذشته شده است، بسیاری از پناهجویان کاذب راهی گرجستان خواهند شد. منظور از پناهجوی کاذب کسی است که در کشور خودش تحت پیگرد قانونی نیست و تنها به دلایل شخصی مملکت را ترک و از کشور میزبان تقاضای پناهندگی می کند. پناهجویان کاذب بعکس پناهجویان واقعی وقت و فرصت کافی دارند معطل صدور ویزا شوند و میتوانند داستانهایی هم بسازند که چرا بطور قانونی از کشور خارج شدند .

در پستهای آینده سعی میکنم مطالب بیشتری در مورد پناهجویان کاذب و نیز شرایط پناهندگی در گرجستان منتشر کنم .

نظرات 1 + ارسال نظر
آرمیتا سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 01:43 http://daan.blogfa.com

بسیار عالی بود. کلا مطالب خوبی منتشر می کنید.
به وب منم سر بزنید. خوشحال می شوم نظرتان را بگویید. لینکم هم بکنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد