گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

خرید مغازه و شراکت با گرجی


سلام اقای گلچین فر من چند بار به گرجستان رفتم و الان هم می خام که مغازه اونجا بخرم به نظر شما با 150میلیون تومن میشه مغازه خرید و ایا امکانش هست که خشکبار از ایران اورد اونجا فروخت ضمنا فردی که اهل گرجستان هست گفته که در خرید یه مغازه باهاش شریک بشم ایا از لحاظ قانونی جوری هست که بعدا مشکلی برا من بوجود نیاد و سهم من معلوم باشه
با تشکر

پاسخ

 - اینکه با 150 میلیون تومان چه می توان خرید از مشکل ترین پرسشها است چون ارزش پول ملی ما روزانه بالا و پایین می رود و گاهی هم چنان سقوط آزاد می کند که آدمی حیران می ماند. اگر فرض کنیم شما 45 هزار دلار امریکا پول دارید باید بگویم بله با این رقم می توان مغازه خرید.

- امکان صادرات خشکبار از ایران به گرجستان وجود دارد. توجه داشته باشید که مقررات گمرکی گرجستان شبیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین همان مدارک و گواهینامه هایی که برای صادرات مواد خوراکی به اروپا نیاز است برای ترخیص کالا در گرجستان نیز باید ارائه شود.

- از نظر قانونی شما می توانید در مالکیت مغازه با یک فرد بومی شریک شوید. در اساسنامه ای که برای سند مشارکت تنظیم می کنید می توانید مواردی مانند  میزان سهام هر یک از مالکان و حق فروش و غیره را پیش بینی نمایید.

- اینکه بعدن مشکلی پیش می آید یا خیر، با خدا است. قوانین و برخی مقررات در گرجستان طی سالهای اخیر دستخوش تغییرات فراوانی شده است و حقوق بسیاری از ایرانی ها مثل آب خوردن پایمال شده است. پروانه اقامت برخی در این کشور با دلایل واهی لغو گردیده است، بسیاری از بانکها نه تنها حسابهای ایرانیان را مسدود کردند بلکه خدمات جزئی بانکی هم به هموطنان ما نمی دهند و موارد متعدد ی از تبعیض اعمال شده است. خلاصه اینکه نمی توان به ثبات در قوانین و سیاستهای این کشور اعتماد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد