گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

پناهنده بشوم یا نشوم؟

بعضی ها پیام می فرستند که آیا بیایم گرجستان پناهده شوم یا نه. این یک نمونه از اینجور پیامها:


سلام و خسته نباشید و تشکر از وبلاگ خوبتون.

دوست گرامی من ۲۶ سال سن دارم. هفت ترم کامپیوتر خوانده ام و مغازه ازاد در کنار تحصیل راه انداختم.بنده حقیر بسیار فعالیت در انجمن های سیاسی و مدنی ، مذهبی داشته ام. اینجاب دارای چند بازداشت و حکم های دادگاهی از دادگاه کیفری بابت مذهب، دادگاه انقلاب بابت سیاسی و در مجموع ۱ سال و چهار ماه حبس هستم.بنده از تحصیل محروم شده ام در دو ترم پایانی...! بابت سو سابقه سیاسی قابل نیستیم جواز کسب برای مغازم بگیرم! سرت درد نیارم عزیزم هیچ راهی جز پناهندگی ندارم.راجب شرایط ارمنستان حسابی خوندم.بد نیس.. اما اقتصاد ضعیفی داره. شما نظرتون راجب گرجستان چیه؟
اگه میشه کمکم کنید مرسی بابت وقت گرانبهاتون


پاسخ:

  پناهندگی به کسی میدن که جانش در کشورش در خطر باشه یعنی شما وقتی که این نامه رو واسه من نوشتی باید فراری بوده باشی و واسه نجات جونت بخوای هرطور شده از کشور خارج بشوی. شرایطی که شما توضیح دادید به این حرفا نمی خوره. من که نمیدونم ولی هر کاری کردی، زندانش رو کشیدی و تموم شده.  اینکه چون زندان بودم، بهم جواز کسب نمیدند، دلیلی برای پناهندگی نیست. تا جایی که من میدونم در بیشتر کشورها کسانی که زندانی بودند، از انجام بعضی از فعالیتها منع میشن و این مخصوص ایران نیست.

اینکه می گی یکبار واسه مذهب و یکبارهم  واسه سیاست زندان بودی و چند بار هم بازداشت شدی و همه اینها رو هم شده یکسال و چهار ماه، جور در نمیاد عزیز. بمن و این وبلاگ ربطی نداره ولی چون خودت مطرح کردی، دارم میگم جاهای دیگه این حرفها رو نزن و اگر زدی توضیح بده اصل داستان چی بوده تا یک راهنمایی درست و حسابی بگیری.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد