گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

سفر ارزان به گرجستان

در این هفته  چند پیام دریافت کردم که راجع سفر ارزان به گرجستان اطلاعاتی می خواستند و بنابراین در این پست چند کلامی می خواهم در این مورد صحبت کنم. یکی از طولانی ترین  پیامها این بود؟


با عرض سلام و ادب

من تصمیم داشتم با همسرم و احتمالا یک زن و شوهر دیگر ( شاید دو نفر و شاید 4 نفر باشیم) به قصد تفریح 10 روزه بیام گرجستان میشه لطفا به سئوالات زیر پاسخ بدهید ممنونم
1- بهترین زمان سفر به آنجا در چه ماههایی است؟
2-میشه لطفا محل هایی برای اقامت ارزان البته امن و نزدیک به مرکز را معرفی کنید؟ مثلا هاستل های ارزان اخه در سفرنامه ای خواندم فردی با شبی 25 لاری در یک هاستل اقامت گرفت درسته با این قیمت ها امکانش هست؟
3- آیا از باتومی ماشین برای شهرهای مرزی ترکیه وجود دارد؟
4- میشه در خصوص مناطق گردشگری و شهرهای توریستی آنجا اطلاعاتی بدین مثلا می تونیم با اتوبوس به راحتی از شهری به شهر دیگر بریم بدون اینگه زبان گرجی یا روسی بلد باشیم؟
5- کلا آیا سفر بدون تور به گرجستان را به صلاح می دانید
خیلی ممنونم از وقتی که می گذارید سپاس بیکران


پاسخ: 


- اینکه بهترین ماههای سال برای سفر به گرجستان کدامند از مشکل ترین پرسش ها است چون هرکسی با توجه به علاقه و برنامه مطلوب خودش زمانی رو برای سفر تعیین می کنه. تابستان خوبه چون وضع  ایمنی جاده ها مناسبتره، میشه در فضای باز شنا کرد باز براحتی میشه در مناطق کوهپایه ای سکونت داشت اما در تابستان قیمت محل اقامت ، حمل و نقل و برخی دیگر از خدمات گرانتر از فصلهای دیگر است. در ماه آگوست یا مرداد ماه خودمان بیشتر اروپایی ها در تعطیلات بسر می برند و سروکله بسیاریشان در گرجستان پیدا می شود.

در فصل پاییز قیمتها کمی کاهش پیدا می کنند و تعداد گردشگرهای اقتصادی بیشتر می شود. البته اینها بیشتر افراد بازنشسته هستند که باز شدن دانشگاهها ، مدارس پایان تعطیلات تابستانی مانع مسافرتشان نمی شود.  

- در مورد امن بودن محل اقامت، تخصصی ندارم. فکر می کنم  هر محل اقامتی که تابلو داره امن هم هست. بالاخره اینجا یک کشور توریستیه و پلیسش چغندر که نیست. اما در مورد هاستل یا خوابگاه، نخست بدونید که هاستل یک محل اشتراکیه. یک اتاق بزرگ که چندین تخت داره. در گرجستان بیشتر تختهاش دوطبقه است، شبیه زندان یا آسایشگاه سربازها.  شما از بین تختهای خالی، انتخاب می کنید و تمام. اینکه رو تختهای دیگه چه کسانی بخوابند، بنظر شما بستگی نخواهد داشت. زن و مرد هم قاطی هستند. حالا دیگه خود دانید اگر یک مرد عراقی یا هندی در همون اتاق بود و خانمها معذب بودند، مشکل خودتان است. گفتم  عراقی یا هندی چون ایرانی ها رو می دانم مزاحم کسی نمیشن و تا صبح چشمهاشون بسته است و می خوابند 

- از بندر هوپا یا بقول گرجیا خوپا واسه دوغوبایزید ماشین هست.  هوپا در خاک ترکیه است و حدود 20 کیلومتر با باتومی فاصله داره. دوغوبایزید هم  در همین حدود با مرز ایران فاصله داره.

- اینجا بین اکثر شهرها مینی بوس خطی  هست، اتوبوس هم در بعضی مسیرها حرکت می کنه. بیشتر مسافرهای آنها افراد بومی هستند. اگر زبان بلد نباشید، مشکل اول اینه که در ترمینال نمیدونید، سوار کدام ماشین باید بشوید چون تابلوها راهنماها اکثرن به خط گرجی نوشته شده . اینجا کمتر کسی انگلیسی بلده، از بعد انقلابشون خیلی ها توبه کردند و دیگه روسی هم حرف نمیزنند. جوونها هم کمتر روسی یاد می گیرن. خلاصه کلام اینکه مشکل زبان در گرجستان همیشه هست. دیگه باید با استفاده از ایما و اشاره و نشان دادن نقشه یه کاریش کرد دیگه.

- مسافرت بدون تور، یه کم شجاعت بیشتر می خواد. نمیشه که هم ارزون باشه، هم امن باشه، هم راحت باشه. نباید سخت بگیرید. پاییز که میشه، خیلی از پیرزنها و پیرمردها از اروپا میان، بدون تور و دنبال ارزونی هم هستند. شما که ماشالله از طرز نوشتنتون معلومه جوون هستید.

اگر اومدید گرجستان، سری هم بمن بزنید. یک وعده صبحانه بصرف نان و چای شیرین مهمان خودم تا یه کم خرجتون بیاد پایین 


نظرات 3 + ارسال نظر
Hassan shokri جمعه 22 اردیبهشت 1396 ساعت 17:32

سلام عرض ادب ممنون ازراهنماییاتون خواستم آدرس شمارو
درتفلیس داشته باشم.

ندا یکشنبه 28 خرداد 1396 ساعت 13:18

یلام روزتون بخیر و خسته نباشید متشکرم از اطلاعات جامع شما
با عرض پوزش من چند سوال داشتم
1- زمان مسافرت به گرجستان که حراجی باشد چه زمانی هست
2- هتل مناسب و خوب را می شناسید که معرفی کنید
3- چون در آنجا کسی به زبان انگلیسی وارد نیست چه جوری باید ارتباط برقرار کرد
4-خط مترو و اتوبوس دارد که بتوان راحت جابه جا شد
5-برای دفعه اول سفر به این کشور به نظر شما فقط تور تفلیس را برداریم یا تور تفلیس و باتومی
6-و چند روز ماندن در این کشور از نظر شما مناسب هست
7- محل های خرید ارزان و با کیفیت را میشود معرفی کنید
با تشکر و سپاس فراوان

حمید قنبری چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 13:45

سلام لطفا یک هاستل ارزان برای یک مرد مجرد معرفی بفرمایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد