گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

از گرجستان چه می توان خرید؟

این هفته پیامی دریافت کردم در مورد "خرید در گرجستان" . بعضی ها هم می پرسند سوغات گرجستان چیست و بطور کلی آیا کشور مناسبی برای خرید کردن هست یا خیر 
 - در گرجستان مانند دوبی مراکز خرید مدرن و پیشرفته و مانند ترکیه بازارهای پررونق وجود ندارد.
- بسیاری از برندهای پوشاک، کیف و کفش در گرجستان شعبه دارند. چون اینجا کشوری جهان سومی است با اقتصاد ضعیف، گاهی این فروشگاهها تخفیفهای خوبی در نظر می گیرند. کسانی که به پوشاک مارکدار و معروف علاقه دارند، می توانند اینجا کالاهای مناسبی پیدا کنند.
- گرجستان جای خوبی است برای خرید کالاهای قدیمی و کهنه. یک بازار عتیقه فروشی بنام پل خشک در تفلیس وجود دارد که در آنجا همه چیز یافت می شود. مشاهده شده است که برخی از ایرانیان از اینجا  پیانو و گاه ظروف قدیمی خریداری می کنند.
- صنایع دستی گرجستان مانند صنایع دستی سایر منطق قفقاز در جهان طرفداران و  خواهانهای زیادی دارد. در این مورد ایرانی ها کمتر علاقه و توجه نشان می دهد شاید چون ایران خود کشوری غنی است بلحاظ صنایع دستی.
- خوراکی های محلی در گرجستان نیز برای سوغاتی مناسب بنظر میرسند . یک خوراکی خاص که در واقع نوشیدنی است، طرفدارهای زیادی دارد که در ایران ممنوع است و خوردن آن میدهد خوردن شلاق. از آن قلم بگذریم، چیزهای خوشمزه و بی دردسر زیاد پیدا می شود.  چورچخلا که از میوه و غلات درست می شود از سوعاتی های معروف گرجستان است و در گروه همان لواشک آجیلی خودمان است. در کل گرجی ها سلیقه و حوصله خوبی در درست کردن خوراکی دارند و ذائقه شان هم بنظر من خیلی با ما ایرانی ها فاصله ندارد. این موضوع را کسانی که به کشورهای شرق آسیا مانند چین و تایلند سفر کرده اند بهتر درک می نمایند.

نظرات 1 + ارسال نظر
تور گرجستان شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 14:28 http://تورهتل-گرجستان.net/

خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد