گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

سفر به گرجستان برای تحقیق در مورد سبک زندگی

خیلی ها می گویند برای تحقیق در مورد شرایط زندگی قصد سفر به گرجستان دارند. جالب است بدانید افرادی هم وجود دارند که چند بار به گرجستان سفر کرده اند اما باز از ایران بمن پیام میفرستند و سئوالهای ابتدایی مطرح میکنند. واقعیت این است که سفر کردن به قصد بررسی برای مهاجرت باید شرایطی رو داشته باشه و با یک سفر توریستی عادی فرق داره. در این پست میخواهم نکاتی را یادآوری کنم که هنگام اینگونه سفرها بهتر است رعایت شوند تا نتیجه مطلوب بدست بیاید. 


 - به بازدید از بخشهای توریستی شهر بسنده نکنید. سعی کنید نقاط مختلف شهر رو ببینید. حتی بهتره محل سکونت خود را هم در منطقه ای انتخاب کنید که توریستی نباشه. مناطق توریستی شهر حال و هوای خاص خودشون رو دارند و نمادی از زندگی عادی و روزمره مردم نیستند.

- در مورد وضعیت کسب و کار از افراد بومی سئوال کنید. یادتون باشه که هموطنان ما بعضیهاشون خجالتی هستند و مایل نیستند که به هموطن دیگر بگویند خدای ناکرده اوضاع کاسبی خوب نیست در ضمن شغل بیشتر ایرانی ها جوریه که از آمدن افراد جدید سود میبرند و بنابراین ممکنه بخاطر منافعشان الکی تعریفهای مثبت بکنند.

- چند دوست گرجستانی پیدا کنید. سعی کنید با آنها روابط خانودگی برقرار نمایید، دید و بازدید در منزل باعث میشود که شما با نحوه زندگی انها و فرهنگ جامعه میزبان بیشتر آشنا شوید. دیدار با خانواده های ایرانی را بگذارید برای وقتی که به ایران بازگشتید، الان شما برای تحقیق درباره گرجستان به این کشور سفر کرده اید.

- اگر نیاز به راهنما دارید، یک فرد بومی را بعنوان راهنما انتخاب کنید. بنظر من حتی بهتر است که این فرد فارسی هم بلد نباشد چون در اینصورت ممکن است برخی از اداب و رسوم ما را بداند و مطابق میل ما رفتار کند. شما برای شناخت جامعه میزبان به گرجستان سفر کرده اید.

- در صورت امکان فصلی رو برای سفر انتخاب کنید که مطلوبیت کمتری برایتان دارد. اگر سرمایی هستید زمستان رو اگر  گرمایی هستید تابستان را انتخاب کنید. خاطرم هست یکبار یک ایرانی در مورد مهاجرت به روسیه از یک مشاور روس سئوال کرد. مشاور به او گفت برای تصمیم گیری در این مورد فصل زمستان به کشور ما مسافرت کن چون اکثر افراد از تابستانهای روسیه لذت می برند اما شما بعد از مهاجرت هر سال باید زمستان ما را هم تجربه کنید.

- از شرکت در جشنها و مراسم ایرانی تا حد ممکن خود داری کنید. این برنامه ها بیشتر برای توریستها تدارک دیده شده اند و جنبه تفریحی دارند. افراد مقیم هر از گاهی  اون هم وقتی از کار یا غربت خسته میشوند ممکن است در آنها شرکت کنند. با تفریح کردن نمیشه  حال و هوای زندگی روزمره و عادی رو متوجه شد.

- از بازار، مراکز صنعتی و داخل برخی از ادارات هم بازدید کنید. در کل تا جاییکه میتوانید مشاهده گر زندگی شغلی افراد باشید.

- بازدید از بیمارستانها و مدارس، مهد کودک ها و در کل هر مکانی که در زندگی عادی ممکن است گذر انسان به آنجاها بیفتد هم می تواند مفید باشد.

و.....

اگر مایل بودید، پیش از سفر تحقیقی با من تماس بگیرید تا متناسب با سن و شغل شما یک برنامه سفر براتون تنظیم کنم.

به کانال تلگرامی اخبار گرجستان بپیوندید  

نظرات 1 + ارسال نظر
حمیدرضا صادقی یکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت 09:57

سلام
جناب گلچین فر من یک سوال دارم از خدمتتون
خواستم بدونم طبق قوانین گرجستان آیا املاک شهری مانند زمین در داخل شهر و خانه و آپارتمان به افرادی که ایرانی هستند و اقامت موقت دارند بصورت قانونی و رسمی واگذار میشود ؟
همچنین انجام معاملات ملکی به کدام اداره در گرجستان مربوط میشود و آیا وبسایت این اداره را میتونید در اختیار من بذارید ؟
تشکر از تمام زحماتتون برای اطلاع رسانیهای خوب و دقیقتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد