گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

قوانین مربوط به زمین کشاورزی در گرجستان رو نمیدونم

من زمین نیاز دارم برای کشت زیتون و لیمو . قوانین فروش زمین کشاورزی در گرجستان رو هم نمیدونم ،مثلا در ترکیه هر فرد خارجی در قسمت شهر نشین اجازه خرید ۲۵۰۰۰متر یعنی ۲،۵ هکتار و زمین کشاورزی وسرمایه گزاری در آن ۳۰۰۰۰۰ متر یعنی ۳۰ هکتار را داراست.وقیمت زمین هم گران هست ولی اینتور که پیداست قیمت زمین کشاورزی در گرجستان بسیار مناسب هست ولی آیا محدودیت خرید دارد و اینکه آیا سند به صورت قطعی به نام خریدار خارجی صادر میشود .

پاسخ: 

 این فقط شما نیستی که قوانین مربوط به زمین کشاورزی در گرجستان رو نمیدونی، بهت قول میدم اگه با رئیس جمهور این کشور هم صحبت کنی سر درنمیاره قانون چی داره می گه.

واقعیت اینه که تا چند سال پیش خرید زمین کشاورزی برای خارجی ها آزاد بود. در سال 2013 پارلمان این کشور قانونی تصویب کرد که بموجب آن فروش زمین کشاورزی به خارجی ها به کلی ممنوع شد. این قانون سرو صداهای زیادی بپا کرد و حتا سازمان شفافیت گرجستان اون رو مغایر با قانون اساسی کشور اعلام کرد. نتیجه اعتراضها این شد که مصوبه پارلمان اصلاح شد  و اکنون با کسب مجوز از دولت میشه زمین کشاورزی خرید.

بنابراین الان شما برای خرید زمین کشاورزی باید با مقامات محلی صحبت کنی و موافقت اونها رو کسب کنی که مسائل خاص خودش رو داره. هرچند گفته میشه گرجستان اقتصاد شفافی داره و فساد در این کشور کمه اما وقتی پای مقامات دولتی بیاد وسط معامله، خیلی نمیشه خوشبین بوذ که همه چیز تمیز بره جلو.

در مورد کشت زیتون شرکتی بنام جئواولیو داره فعالیت می کنه. مناطق بسیاری در گرجستان از جمله در کاختی و ایمرتی واسه پرورش زیتون مناسبه.

می تونید با من تماس بگیرید تا شما رو به مقامات محلی وصل کنم.


نظرات 4 + ارسال نظر
Foonooni جمعه 3 آذر 1396 ساعت 21:30

متشکر خواهم بود اگر موقعیت ارزان ترین و گران ترین زمینهای کشاورزی گرجستان را مشخص فرمائید .
دیگر اینکه گفتگو برای خریدزمین چگونه میباشد .
کمک هایی که شما خواهید نمود چگونه خواهد بود .
با سپاس فراوان. فنونی

با تغییر قانون اساسی که بتازگی صورت گرفت، فروش زمین کشاورزی به خارجی ها بطور کل ممنوع گردیده است.
حدا را شکر دیگر نیازی نیست در مورد قیمت زمین و از اینجور داستانها حرف بزنم

نصیری چهارشنبه 2 خرداد 1397 ساعت 11:43

بهترین منطقه برای خرید زمین کشاورزی ( دارای آب فراوان و خوش آب وهوا در فصول مختلف ) در گرجستان کجاست.با عرض تشکر

امسال تصویب شد که دیگه به خارجی ها زمین کشاورزی نفروشند.

Mohammadreza چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 01:43

باسلام دوست عزیز سوال داشتم راجب به اینکه من حدودا شیش هزار متر سازه گلخانه دارم میتونم در گرجستان یک هکتار زمین به مدت ده الی مانزده سال اجاره کنم و سازه ام رو ببرم اونجا علم کنم ؟ نیاز به وام هم ندارم

زکریا طراوت سه‌شنبه 23 مهر 1398 ساعت 12:37

سلام من میخوام در زمینه کشت کیوی در گرجستان فعالیت کنم لطفا تماس بگیرید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد