گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

ایرانیان گرجستان در سال 1401

قدیما هر ایرانی مقیم گرجستان که میدیدم یا کاسبی داشت یا تاجر بود، از تاجر خرد که یک چمدان بار برایش می  ومد تا تاجر بزرگ که تریلی به تریلی بار داشت اما چند سالیه ترکیب جمعیتی ایرانی ها عوض شده بطوریکه یک سری آدمهای مشکوک در جامعه ظاهر شدند، از این جهت میگم مشکوک که شغل و حتی گاهی هویت خودشان رو پنهان می کنند. یارو حتی عکس پروفایل هم نمیذاره، معلوم نیست کلاه کسی رو برداشته یا چه گندی زده که میترسه شناسایی بشه

✔️کارگران ایرانی

یک قشری هم که خیلی زیاد شدند کارگران ایرانی هستند، هم کارگر ساده و هم کارگر ماهر. عجیب اینکه در سنین مختلفی هم هستند، مثلن پیرمرد دیدم اینجا عملگی می کرد. 

✔️تحصیل در دانشگاههای بی اعتبار

گروه دیگری که خیلی به چشم می خورند دانشجویان در دانشگاههای بی اعتبار هستند. یعنی طرف با دلار بالای 30 هزار تومن اینجا درس میخونه تا مدرکی بگیره که در ایران قابل قبول و مورد تائید نیست. 

✔️پناهجویان

امسال ایرانی ها به لحاظ تعداد پناهجو در گرجستان رکورد زدند.  جالبیش اینجاست که این کشور به کسی پناهندگی هم نمیده و فقط متقاضی رو علاف میکنه یعنی هیچ فردی نبوده که در سن بالای 25 سالگی از دولت گرجستان درخواست پناهندگی کنه و موافقت بشه. 

  ✔️اقامت غیرقانونی

آماری ندارم اما برآورد می کنم بالای صد تا ایرانی بدون داشتن ویزا و پروانه اقامت در این کشور زندگی می کنند. این از موضوعاتیه که واقعن مغز من نمی کشه. هنوز درک نکردم یعنی چی آخه، آدم بیاد در گرجستان غیرقانونی زندگی کنه که چی بشه.

✔️هولدینگ ها

در زبان فارسی یک اصطلاحی داریم بنام "همه کاره هیچ کاره" . این اشاره به فردی است که انواع و اقسام شغل ها و کارها رو انجام میده و به همین خاطر هم فرصت نمی کنه در یک شاخه خاص تخصص پیدا کنه. حالا همین اصطلاح رو یک عده عوض کردند و اسمش رو گذاشتند "هولدینگ". تا دلتان بخواد هم هولدینگ ایرانی داریم در این کشور. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد