گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

جیب بری و کف زنی در گرجستان

دو جور روایت در مورد گرجستان شنیدم. بعضی ها میگن خیلی کشور امنی هست، درب خونه رو باز بذار برو صبح بیا، هیچ اتفاقی نمی افته  و بعضی ها میگن در روز روشن جلوی همه جیب یا موبایلم رو زدند.  کدام حرف درسته؟

امشب در  یک خیابان اصلی تفلیس یه  دزدی از من شد. از نظر رقم و ارزش مالی در حد  صفر بود، یک آب معدنی و یک آبمیوه پاکتی.  اینها رو روی میزی کنار خیابان گذشته بودم که  یک یکباره پسری نوجوان برداشتشون و ناپدید شد. اون پسر رو می شناسم. اینا چند تا بچه هستند که هر روز درخیابان رفت و آمد دارند و گلفروشی میکنند.

بله هر روز در همون خیابان اصلی رفت و امد دارند. چون پیشتر بارها توریستها و برخی خارجی ها بهم گفته بودند که موبایل یا کیف جیبیشون دزیده شده، با پلیس تماس گرفتم تا ببینم دنیا دست کیه. آخه چه جوریه که در یک کشور توریستی باید یه چیز به این سادگی کش بره یا قاپیده بشه؟ مال دزدی شده من آب معدنی و ارزان بود، این حادثه ممکن بود در مورد طلا یا گوشی گرانقیمت موبایل هم رخ بده. 

بهرحال پلیس  حدود 20 دقیقه بعد از تماس اولیه در صحنه ظاهر شد.     گفتند باید بریم  کلانتری و شکایت ثبت بشه، در ضمن ممکنه پروسه هم طولانی باشه، موافقی؟ 

قبول کردم و رفتیم اداره پلیس. اونجا داستان رو تعریف کردم و شکایت ثبت شد. اما پاسخ شفاهی و غیر رسمی پلیس بنظرم جالبه و شما هم خوبه که بدونید:

اینها بچه های کولی هستند، مدارک هویتی خاصی ندارند و چون به سن قانونی نرسیده اند، اقدام خاصی نمیتوانیم در مورد آنها انجام بدهیم.

گفتم آخه اگر یک همچین اتفاقی برای توریست دعوت شده از سوی من در گرجستان رخ بده و مال دزدی هم طالا یا شیء قیمتی باشه چی؟ 

پاسخ: همه دنیا میدونند گرجستان کشور امنی است و ما در مورد این بچه اقدام خاصی نمیتونیم انجام بدیم. 

سعی کردم گفتگوی خودم با پلیس رو  کمی دقیق و ملا لغتی بگم اما حرف اصلیم با مخاطبان این وبلاگ اینه که مواظب باشید دزدان خیابانی کیف و جیب شما را نزنند. بعنوان توریست  یا هر فردی که میخواهد در گرجستان استراحت کنه، بنظرم خیلی مهم نیست که دزد کیه یا هویتش چیه. بهرحال ادم موقع گردش میخواد راحت باشه. 

خلاصه کلام، به گفته مقامات گرجستان کشور امنیه. پس منم میگم امنه اما یاداوری میکنم که جیب بری و کیف زنی و قاپیدن موبایل فرواوونه فراوون و بنظر میاد در این موارد مشکل شما قابل حل نیست. 

نظرات 5 + ارسال نظر
اکبر پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 ساعت 06:38

حدود یک ماه قبل خانه ما که درب ضد سرقت داشت در یک آپارتمان چند طبقه دزد زد و وسایل و تجهیزات زیادی رو با خودش برد. اصلا هم تفلیس و گرجستان امن نیست.

Arsen پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 ساعت 11:34

یه سوال؟؟
تویی که هر بار یه پست مخرب در باره گرجستان می گذاری چرا بر نمی گردی توی خراب شده خودت که ببینی کثافت از مملکتت داره بالا میره و روزی یه خبر قتل و جنایت و اختلاس و ... بولد میشه.
در ضمن ایرانی ها که آوازه فسادشون گوش فلک را کر کرده. شما ها دیگه حرف از امنیت نزنید.
برگردید توی خراب شده ی خودتون اگه کشور اخ و بدیه!!!
شما ایرانی ها گند زدید به دنیا طلب کار هم هستید.

شاهرخ یکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت 18:52

من کاملا باشما موافقم من چهارساله اینجاهستم بله قبلا بسیارامن بود ولی دربخصوص دوال اخیررتبه این کشوازسوم به بیست ونهم درسال۲۰۱۸ رسیده ومن خودم صحنه ای که دیدم درمیدان شاردنی میگویم که جیب یک توریست خارجی زده بودندوپولهایش رابرده بودندودرمیدان شاردنی پراست ازاین بچه های کولی ومادرانشان که گدایی ودزدی هم میکنندبهرصورت ان توریست دست یک دختربچه حدودا دوازده ساله راگرفته بودکه ازجیبش دزدی کرده بود وپلیس امدودست دختربچه را گرفت وجالب بود بقیه بچه های کولی میامدند وپلیس راهول میدادندکه ان دختررافراری بدهند ووقتی که دیدندنمیشود رفتند واززنی که کمی دورترنشته بودپول راگرفتنداوردنددادن به توریست وپلیس هم ان بچه راول کردوفت البته مواردبسیاردیگری هم شنیده ام ولی این چیزی بود که خودم دیدم وواقعا متاسفم که سیاستمداران اینجا دارن به گندمیکشندگرجستان را

مهتاب یکشنبه 2 تیر 1398 ساعت 15:55

پس تشریف ببر کشور امن خودت

حجت شنبه 26 آذر 1401 ساعت 09:35

من الان تو خود تفلیسم شب سوم هست که اینجام و سه شب دیگه هم باید بمونم چونکه هتل و بلیط هواپیما رزرو کردم، تو خیابون رستاولی جلو یک مال بزرگ حدود پنجاه تا زن و بچه که یه چنتا مردم از دور مراقب بودن، جیب توریستها رو میزدن و اگه میفهمیدی ده نفر زن وبچه میریزن سرت کتک کاری و زور گیری میکردن، دیدم که لباسهای یکی رو تو دعوا از تنش پاره کردن و بدنشو هم چنتا زخم زدن و زیر چشم رفیقشم سیاه کرد و دراخرم پلیس امد اون دوتا جون رو گرفت و زنها و بچه های دزد تا اخر شب همون کارها رو ادامه دادن در جلو ملت خیلی برای بی قانونی گرجستان حالم
بده دیگه نمیرم تا زنده هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد