گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

گرجستان مقصد جدید دردمندان ایرانی

از روزی که اعلام شد دوباره گرجستان واسه ایرانی ها لغو ویزا کرده، بعد از چند سال دوباره آرامش منطقه داره بهم بریزه. دیروز حوالی غروب یک بنده خدا باهام تماس گرفته، میگه ایرانی هستم، تازه اومدم گرجستان و میخوام خیلی زود شما رو ببینم . بهش گفتم، بذار برای فردا، اصرار که نه آقا امروز. با خودم گفتم، لابد یک موضوع اورزانسی پیش آمده، مثلن خانمش داره میزاد یا بچه اش اسهال گرفته و نمیدونه کجا باید بره. ازش پرسیدم، کسی باهاتون هست؟ گفت، تنهام. گفتم میتونی راه بری، حالت خوبه؟ گفت آره. دیگه کارهایی که داشتم یادم رفت و کنجکاو شدم ببینم قضیه چیه آخه. گفتم یک تاکسی بگیر، گوشی رو بده راننده تا بهش آدرس بدم، بیارتت دفتر.
در اولین برخورد، دیدم یک آدم تنومند و بظاهر سرحال مقابلم ظاهر شد.  بعد از احوالپرسی و  تشریفات اولیه شروع به صحبت کرد:
- راستش من تازه با اتوبوس از ایران رسیدم و  همین الان از ترمینال میام. می خواستم ببینم ، شما می تونی کمک کنی کاری اینجا پیدا کنم. هر کاری باشه، فرق نداره، حاضرم توالت هم بشورم.
- وقت بهتری نمیشد، تماس بگیری در این مورد صحبت کنیم؟ من که بشما گفته بودم الان گرفتارم.
- خدا از بزرگی کمتون نکنه، من پول خیلی کمی دارم. اگه امشب هم واسم کار پیدا کنی، میریم سرکار. ترجیحن جای خواب هم داشته باشن.
کلی توضیح و نصیحت نثارش کردم و بنده خدا، امروز رفت ترمینال که برگرده ایران. بچه کرمانشاه بود و دیشب رو فرستادمش در یک خوابگاه 10 دلاری.
متاسفانه بنظر میاد، اطلاعات برخی از هموطنان ما در مورد کشورهای اطراف بسیار کمه. سایتها و سایر رسانه های هم که پر شده از  مطالبی درباره تور و جاهای دیدنی. منم  که با این وبلاگ داغون نمیتونم، کل مردم ایران رو آگاه کنم. خدا بخیر بگذرونه ً!

نظرات 3 + ارسال نظر
نیما یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 12:49

سلام
ممنونم بابت اطلاع رسانی شما دوست عزیز.
من یه سوال داشتم از شما
شاید به نظرشما جوابش ساده باشه ولی واسه من که تا حالا هیچ کشور خارجی نرفتم مهمه.
میخوام بدونم اینکه میگن ویزا لب مرز صادر میشه چجوریه؟
آیا میشه با ماشین خودت بری کشور دیگه؟
کلا اگه امکانش باشه تو یه پست این موارد رو اطلاع رسانی کنی ممنونت میشم
میخوام اگه بشه یه مسافرت یه هفته ای با خانواده برم به یکی از کشورهایی که ویزا لب مرز میدن؟
این امکان داره؟
کلا سیر تا پیاز داستان رو میخوام بدونم چجوریه؟
ممنون از لطفت

مهدی یکشنبه 20 فروردین 1396 ساعت 16:42

با سلام و عرض ادب .
میخواستم در خصوص اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک بپرسم .. اخیرا در برخی سایتها و ... به ان مطلب برخوردم آیا این روش اصلا فایده ای دارد یا خیر ؟ و تازه اگه اینکار امکان پذیر باشه آیا ارزش افزوده ملک به قدری هست که ارزش سرمایه گذاری داشته باشه ؟ و اینکه با توجه به ارزش کم پول ما نسبت به پول گرجستان آیا راه حلی برای امرار معاش و شغلی مناسب میتوان پیدا نمود ؟ بنده در زمینه سیستمهای اعلام و اطفا حریق و سیگنالینگ مترو تخصص دادم .

هموطن شنبه 18 آذر 1396 ساعت 15:14

به رسم ادب اول سلام.
دوست عزیز ظاهرا شما یا از وضعیت ایران خبر نداری واز بدبختی وسختیهای مردم ویا اینکه فکر میکنی دیگران جاتو تنگ میکنن و یا اینکه خسته شدی از زندگی مثل چهل سال قبل و یا مشابه اینها. چون فقط داری آیه یاس میخونی. فکر نمیکنی بهتره از خوبیهاشم بگی؟ یعنی واقغا اونجا انقدر بده؟ البته من که دارم اینارو بهت میگم خودم چندین بار اونجا اومدم. بهتره کمی تو وبلاگت و متنهایی که میزاری تجدید نظر کنی. اینجوری هموطنات رو از خودت میرنجونی. حالا خود دانی.
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد