گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

جوانان ایرانی در گرجستان به دنبال چی هستند؟

اگر به سراغ موتور جستجوی گوگل بروید، می بینید که مردم فارسی زبان  در ارتباط با گرجستان پس از وازه تفلیس بیشتر این کلمات را جستجو میکنند:

دختر

دیسکو

مهاجرت

واژه گرجستان را به چند زبان دیگر از جمله ترکی، عربی و چینی نیز جستجو میکنم، هیچ یک از واژه های فوق تاپ سرچ نیستند.  اما بیرون از فضای مجازی هم وضعیت ایرانی ها با ملیتهای دیگر در گرجستان متفاوت است.

وقتی نزدیک به زمان فرود امدن هواپیما از مبدا ایران میشود، در فرودگاه تفلیس گروهی از جوانان را میبینید که کارت ویزیت یا بروشور پخش میکنند و عده ای هم در گوش تازه واردها عباراتی مانند منزل ارزان یا اقامت آسان را زمزمه میکنند. لازم به ذکر میدانم که این پدیده نایاب تنها مختص پروازهای ایرانی است. یک ترکیه ای، چینی یا هندی ندیده ام که هنگام نشستن پرواز کشورش در فرودگاه با این شیوه دست به تبلیغات بزند.

در شهر تفلیس هم عده ای از جوانان ایرانی وقتی متوجه میشوند که شما هموطنشان هستید به سراغ ششما می آیند و پیشنهاد استفاده از خدمات مرتبط با تاپ سرچهای جستجو گر گول را به شما میدهند.

بطور کلی مردم در سراسر جهان اقدام به مهاجرت میکنند تا به فرصتهای بهتری دسترسی پیدا کنند اما جونانی از ایران هستند که مهاجرت را هدف اول خود قرار داده اند و حاضرند با هر ذلتی در دیار غربت زندگی کنند ولی در وطن خود نباشند.  این یکمی از دلایلی استکه

- ایرانیان با ایجاد مشاغل کاذب فراوان در کشور میزبان اعتبار را از دست می دهنند.

- مثالی در میان ایرانیان باب میشود که برای هر کاری به سراغ هر کسی بروید بجز ایرانی. سعی کنید از جامعه ایرانی بدور باشید.

هندی ها، ترکها و چینی ها در گرجستان هریک شبکه های اجتماعی خودشان را دارند و بقول قدیمی ها هوای یکدیگر را دارند و سر بلند هستند .

بنظرم وقت آن رسیده است که در کشور گرجستان و در بین جامعه ایرانی هم کارهای فرهنگی انجام شود. باید جوانان تازه وارد و کم تجربه را راهنمایی کرد. اینجور کارها نیاز به پول و سرمایه مالی دارد.باید تاجرهای ایرانی کمی از فضای کسب وکار خودشان بیرون بیایند و با حمایت مالی سعی کنند که محیط به نفع همه تغییر کند.

نظرات 2 + ارسال نظر
Masoud سه‌شنبه 20 فروردین 1392 ساعت 17:39

با درود و سلام!
نوشته آموزنده شما را خواندم و به حق که چقدر کوتاه و گویا نوشته اید. با سپاس از شما!
راستی به عنوان یک جوان فوق لیسانس و مجرد ایرانی خواستم بگویم که مجرد ماندن دختر ها و پسرهای ایرانی به بزرگترین مشکل ایران در حال حاضر و در آینده تبدیل شده است.
دختر و پسر ایرانی (و بیشتر شیعه!!) حاضرند تنها باشند و لی به طور دایمی و حتی موقتی با هم میهن خود نباشند! ... چرا؟ در حالی که در بیرون از ایران به راحتی میتوانند با غیر هم وطن خود ارتباط برقرار کنند. و در این ارتباط غالبن از پسر ایرانی رضایت کامل دارند و حاضر نیستند که پسر ایرانی را از دست دهند!!!

امین دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 01:07

به خاطر حکومت آخوندی است که ماتم سرا درست کرده در کشور و در واقع ایران شده حوزه علمیه و جای جوانان نیست.برای همین زندگی در گرجستان هم که به طور عادی اصلا نباید قابل مقایسه با یک کشور 80 میلیونی نفت خیر باشد از ایران بهتر شده.از معجزات حکومت آخوندی است.که از طلا لجن ساخته اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد