گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

انجمن ایرانیان مقیم گرجستان

ایرانیان مقیم گرجستان نیاز دارند که یک انجمن یا اتحادیه سراسری داشته باشند.

هر روز یک شایعه از گوشه و کنار شنیده میشود، دیگر به ایرانی ها کارت اقامت نمیدهند، برای ایرانی ها دیگر شرکت ثبت نمی شود، بزودی ایرانی ها برای سفر به گرجستان نیاز به ویزا خواهند داشت، املاک خریداری شده توسط ایرانی ها مصادره میشود و......

هیچکدام از شایعات فوق صحت ندارند اما چرا ما ایرانی ها باید نگران باشیم که چنین تصمیماتی درباره ما گرفته شود؟ راستی اگر همین فردا صبح دولت گرجستان تصمیم بگیرد که همه ایرانی ها را از گرجستان اخراج کند، ما چه کار می توانیم بکنیم؟ آیا هر کدام از ما سعی میکنیم با دوست یا آشنایی که در یک اداره دولتی داریم تماس بگیریم و خواهش و تمنا کنیم که استثنایی قائل شوند؟

ما ایرانی ها اگر یک تشکیلات سراسری در گرجستان داشته باشیم، از اینجور داستانها نخواهیم هراسید. مگر الکی است که بخواهند  یک تصمیم بی منطق برای جامعه ایرانی بگیرند. ما میتوانیم از طریق مطبوعات و رسانه های گروهی افکار عمومی گرجستان را با خود همسو کنیم، وکلای خود را برای طرح دادخواست به دادگاههای گرجستان اعزام کنیم و در صورت لزوم با تجمع  خیابان روستاولی را مسدود کنیم تا توجه جهانیان را نیز بخود معطوف کنیم. همه اینها ممکن است اما اگر تشکیلاتی در گرجستان داشته باشیم.

حواستان جمع باشد، تا همین الان بانکی در گرجستان حساب صدها ایرانی را مسدود کرده است، برخی بانکها خدمات خود به ایرانیان را محدود کرده اند، شرکتی حمل بسته به ایران را قبول نمی کند و بسیاری از بازی ها دیگر. من و شما در گرجستان تا تشکیلاتی نداشته باشیم باید نظاره گر این جریانات باشیم و از بدتر شدن اوضاع نگران باشیم.

بعضی ها فکر میکنند که سفارت ایران در گرجستان باید پی گیر این مسائل باشد. سفارت اگر هم بخواهد، امکانات لازم برای این امور را ندارد. سفارت کارمندان محدودی دارد و از همه مهتر اینکه بطور کلی سفارتخانه ها تنها در چهارچوپ خاصی و با ملاحظات سیاسی میتوانند  واکنش نشان بدهد. یک انجمن مستقل ایرانی میتواند از همه ایرانیان بخواهد که در مقابل بانک مرکزی گرجستان تجمع اعتراضی برگزار کنند اما سفارت نمی تواند چنین فراخوانی را منتشر کند.

هموطن ایرانی که در گرجستان زندگی میکنی ! کمی از وقت گرانبهای خود را به اندیشه درباره یافتن راهکاری برای ایجاد یک انجمن فراگیر ایرانی در گرجستان اختصاص بده. من و تو اگر باهم باشیم هیچ قدرتی نمی تواند در این کشور بما آسیبی برساند.  

به کانال تلگرامی اخبار گرجستان بپیوندید

نظرات 19 + ارسال نظر
تورج گنجعلیخانی حاکمی پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 10:47

سلام: با نظر شما کاملا موافقم ، انشاا... با همکاری همدیگر این انجمن را بزودی پایه گذاری خواهیم کرد.

Armin سه‌شنبه 4 مهر 1391 ساعت 16:23

man ba shoma kamelan movafeqam

الطفات صفری افشار جمعه 5 آبان 1391 ساعت 20:03


آقای گلچی پس از سلام واحترام

خواهشم این است که شما در این خصوص اطلاع رسانی کنید تا ایرانیان 2 هزاز یشان بیفتد والا سر
ایرانی را شیره میمالند ممنون از این همه راهنمائی

عبادی یکشنبه 7 آبان 1391 ساعت 10:43 http://burjis.ir

با نظر شما موافقم و آماده همکاری

c شنبه 13 آبان 1391 ساعت 01:19 http://choneburi.blogfa.com

salam
sallha ghabl az inke shomaha esme gorjestan ro beshnavid az injur anjoman ham dar iran va ham dar gorjestan ijad shod va xeili ham karae az xod neshan dad shoma yexurde dir be in fekr oftadi

ل یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 00:29

برو بابا کشکت را بساو با این وب اداره کردنت

رضا یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 16:40

ممنون از مثبت اندیشی و در جواب دوست بی ادب باید
گفت لیاقت خیلها همین است که هستن .

اسماعیل زاده یکشنبه 12 خرداد 1392 ساعت 15:30

با سلام
خوب است ولی عملی نیست اگر این انجمن نیمه دولتی نباشد کاملا بی محتوای است . چون این انجمن در ارمنستان بشکل اتحادیه است که رییس اش اکنون در صدد پی گیری سرمایه های به یغما می باشد. باید دولت عزیز در روابط خود با دیگر کشور ها منافع و قدرت عملی دفاع از حقوق مسلم شهروندانش را داشته باشد.

میشا سه‌شنبه 2 مهر 1392 ساعت 00:29

اقای گلچینفردرموردشماباایلیادوم ورئیس حزب کارتولی داسی صحبت میکنم وپدرتودرمیاورم

اسماعیل بیاتی دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 00:51

سلام جناب گلچین فر اگر همه ما یکدل باشیم میتوانیم خیلی موفق باشیم من بایستی به اطلاع جنابعالی برسانم به لطف الهی و همکاری دوستان تاکنون دوجلسه برای ایجاد انجمن تجار ایرانی مقیم گرجستان در طی هفته جاری وگذشته برگزارشده و انشاالله تا یکی دو هفته دیگر اساسنامه پیشنهادی به اطلاع میرسد و اقدام به برگزاری مجمع عمومی میکنیم لطفا شما هم به همه ایرانیان اطلاع دهید تاا در این فراخوان شرکت فعال داشته باشند و به ایجاد تشکیلاتی صنفی کمک نمایند سه ماه قبل در رستوران خدمتتان بودم عرض کردم که باید کاری کرد و الحمدولله امروز پس از سه ماه باید خبر آغاز به کار تشکیلات صنفی جدید را بدهم موفق باشید اسماعیل بیاتی رستوران آکواپاب

هادی سه‌شنبه 3 دی 1392 ساعت 14:29

اصلا نباید شما رو می گذاشتند برید گرجستان ایرانی لیاقتشو ندارد

m r s جمعه 4 بهمن 1392 ساعت 02:06

shomaha age orze darin biyayn too keshvare khodetoon kar konino pool dar biyarin va behtarin eshgho halo mikonin ye mosht oghdei k az dahat boland shodin raftin onja khodetoono gom kardin faghat mikhayn b dorovariyatoon begin ma kharej zendegi mikonimo kar mikonim heyfe irane k adamaye vatan foroshi mese shoma dashte bashe

فرشاد قاسملو جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 08:49

باسلام کاملا درست میگویند بعضی ها که دولت بی پایه واساس گرجستان که سگی بیش برای امریکاییان و انگلیس و بازیچه ای برای اروپای نمیباشد . هرچه که ارباب های امریکایی و اروپایی و انگلیس دیکته کند این بی نوا چاره ای از اطاعت محض و دم تکان دادن ندارد.هموطنان عزیز و گرامی گول فریب کلاهبرداران را نخورید گرجستان کشوری نیست که در آن ایرانیان بتوانند موفق بشوند تا شش ماه قبل ایرانیان به صورت مجانی ویزا داشتند و یکباره با بد ترین وشدید ترین برخوردها با ایرانیان برخورد میشودو ویزای این کشور زیر پونزی را هم به هم وطنان عزیزم نمیدهند.

فائضه احمدزاده دوشنبه 21 تیر 1395 ساعت 00:37

سلام ببخشید من سوالاتی در رابطه باپناهنده شدن در کشور گرجستان داشتم میخواستم بپرسم آیا پناهندگی مثل کشورهای دیگه داخل گرجستان اجرا میشه و شرایطش چگونه هست و زمینه برای پناهندگی چیه

მოჰამმად კომიჯანი دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت 11:25

بنده با پیشنهاد شما برای تشکیل و ثبت انجمن ایرانیان مقیم گرجستان موافقم و تشکر میکنم امیدوارم با پیگیری به نتیجه برسانید .

نسترن احدیان یکشنبه 28 آبان 1396 ساعت 20:12

سلام دوستان عزیز، من به تازگی قصد گسترش تجارت و بیزینسم رو در تفلیس دارم، کجا میتونم ایرانی هایی که تمایل به همکاری دارند رو باهاشون در ارتباط باشم؟

گرجی جمعه 11 اسفند 1396 ساعت 20:06

همتونو باید بریزن دریای سیاه

مریم جمعه 18 اسفند 1396 ساعت 00:10

شما به ایرانی ها حتی اجازه عضویت تو‌گروه تلگرامیت رو نمیدی بعد از ایجاد تشکیلات و و اتحادیه اینجا حرف میزنی؟؟!!حداقل روزی ده تا ایرانی رو از گروه حذف و بلاک میکنی بعد میگی یه جا جمع شیم اتحادیه سراسری تشکیل بدیم،در شعار همه چی عالیه!!!

Sepid دوشنبه 20 دی 1400 ساعت 19:23

سلام
دوستان لینک گروه کسی نداره
تلگرام که جناب گلچین فر جوابگو نبودن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد