گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

خدمات کامپیوتر در تفلیس

سلام

لطفا در صورت امکان در مورد سوال های زیر من را راهنمایی نمایید

آیا در تفلیس میزان استفاده مردم از کامپیوتر به صورتی است که بتوان با کرایه یک مغازه چیزی مانند خدمات را در آن جا راه اندازی نمود؟ چون من خودم در طول سفر چند روزه ای که داشتم با همچین کسب و کاری مواجه نشدم

در صورتی که بخواهم همچین فعالیتی را آغاز کنم حدود کرایه مغازه و استخدام یک کارمند آقا که گرجی باشد و زبان انگلیسی یا ترکی و یا فارسی بداند منتهی از لحاظ فنی چندان سابفه کاری نداشته باشد و به اصطلاح زیاد هم وارد نباشد حدودا چقدر می شود

و سوال آخر اینکه شما در یکی از مطالبتان اشاره کرده بودید که استفاده از واحد مسکونی به عنوان محل کار بدون ایجاد مزاحمت امری شدنی است می خواستم بدانم آیا استفاده از مکان های کرایه ای هم به این صورت می باشد و یا برای انجام اینچنین کاری می بایست صاحب ملک بود؟


تشکر

پاسخ:

- در گرجستان روزبروز استفاده از کامپیوتر فراگیرتر می شود. در تفلیس کمتر خانواده ای ممکن است به کامپیوتر دسترسی نداشته باشد.
- دفاتر و  شرکتهای خدمات کامپیوتری در این کشور فراوان هستند. بعکس شما من خیلی با این کسب و کار مواجه شده ام.
- در مورد میزان اجاره مغازه نیاز به یک پست مستقل است چون مبلغ اجاره هر مفازه ای به عوامل و فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد.
- در محل مسکونی کرایه ای میتوان کار اداری انجام داد اما مالک باید رضایتنامه کتبی و محضری بشما بدهد. برخی مالکها چون نمی خواهند درگیر مسائلی مانند مالیات یا ورود ماموران اداره دارایی به محل شوند، از دادن رضاینامه امتناع می کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 00:27

ساکن گرجستانم و شانسی افتادم به وبلاگتان .گفتم ببینم چه خبره . متاسفانه حتی یک مطلب به درد بخور توی این وبلاگ نیست و با این سبک وسیاقی که شما دارید فکر نکنم بتوانید برای ایرانیان مقیم گرجستان کاری کنید علی الخصوص که از بعضی پست هایتان بوی مارمولک بازی و تفرقه افکنی به مشام می آید. احتمالا انجمن ایرانیان مقیم گرجستان یعنی آقای گلچین فر به علاوه ی خودش !!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد