گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

بعد از ثبت شرکت چگونه در گرجستان بمانیم؟

یک نامه عریض و طویل بدستم رسیده است که خلاصه آن بنظرم  این است که اگر درگرجستان شرکتی ثبت کنم، دولت این کشور از کجا متوجه می شود این شرکت صوری است یا واقعی و  اینکه بعد از ثبت شرکت چطور باید برای دریافت اجازه اقامت اقدام کرد. چون اینگونه سئوالها زیاد تکرار می شود در اینجا بخشی از نامه دریافتی را منتشر می کنم و در ادامه پاسخ خواهم داد.


من از هند با شما تماس میگرم.شما لطف بسیار بزرگی در حق ما میکنید که بگوید :
1- بلافاصله بعد از ثبت شرکت و تمام شدن مراحل ان چقدر فرصت قانونی تا راه اندازی کسب و کار وجود دارد. و در این مدت چه گونه میتوان آنجا ماند.
2- در این روش ما چهار نفر به چه عنوان قانونی و با چه ویزا و یا چه نوع اقامت قانونی و چه مدت میتوانیم انجا بمانیم.
3-این قضیه ویزا یک ساله که ظاهرا در مرحله اول داده میشود به چه عنوان و چه شرایطی است و چه گونه و طی چه زمان و به چه اسناد قانونی تبدیل به آیدی کارد میشود.
4-اصولا اگر مقدور است بدون گرفتن وقت شما در چند کلمه از ابتدای کار تا انتها را به ما تفهیم نمایید که بعد از ثبت شرکت اقامت اولیه چه گونه حاصل میشود و بعد از ان ما چه گونه میتوانیم انجا مقیم موقت یا هرچیزی که اسمش هست بشویم و نهایتا چقدر فرصت تا راه اندازی کسب و کار قانون داده و کی و به عنوان و چه شرایطی میتوان به ایدی کارد رسید. باقی ماجرا بماند...چرا که بهتر میدانید هدف اولیه ما چهار نفر امدن و ماندن در انجا است.
پاسخ:  ثبت شرکت در واقع یکجور کاغذبازی است. مسئله این است که شخص یا سرمایه گذار است یا کارآفرین. تکلیف سرمایه گذار را قانون روشن کرده است اما در مورد کارآفرین ابهام وجود دارد. قانون گذار و نیز دولت چه در گرجستان و چه در کشورهای دیگر بدنبال جذب افرادی است که به کشورشان بیایند، برای مردم شغل ایجاد کنند و مالیات بپردازند. همانطور که شما هم اشاره کردید هدف بعضی ها ماندن در اینجا است.
نمیدانم اوضاع شما در هند چطوری است که هدف را به گرجستان آمدن و در اینجا ماندن انتخاب کرده اید اما متاسفانه باید خدمت شما بگویم که قوانین گرجستان در مورد کارآفرینی چندان حقوقی برای خارجی ها در نظر نگرفته است. در واقع این دولت گرجستان هست که باید تشخیص بدهد، شما کارآفرین هستید یا خیر و در این مورد معیار مدون و صریحی وجود ندارد.
شما هر زمان می توانید درخواست پروانه اقامت از دولت گرجستان بنمایید. بطور معمول برای نخستین بار مدت اجازه اقامت بیش از یکسال نخواهد بود و در صورت موافقت با اجازه اقامت یکساله برای شما آی دی کارت با اعتبار یکسال صادر خواهد شد.
ویزا مربوط به کسانی است که شرایط دریافت پروانه اقامت را ندارند یا اینکه تصمیم به اقامت در این کشور نگرفته اند و جهت سهولت در رفت و آمد درخواست روادید کرده اند.

نظرات 2 + ارسال نظر
معین چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 23:14

درود بر شما آقای گچین فر ممنون که زحمت میکشید و اطلاعاتتون رو در میان میگذارید.
جسارتا هم چنین میخواستم بدونم بعد از ۵ تا ۷ سال اقامت ملیت گرجستانی و به عنوان پاسپورت دوم تعلق میگیره و یا پاسپورت ایرانی دریافت میشه.
امیدوارم همونطور که فرمودین ایرانی ها همه جای دنیا باعث سربلندی بشن و نامی نیک از خودشون به جا بزارند.

علیرضا سهراب گرجی یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 16:02

تعارف را با فقط سلام و روز بخیر خاتمه میدم . ضمنا" بله ، کنیه هفتم من به گرجستان میرسه . اگر مورد سئوال بوده باشد.
کارم به مدت 25 سال مدیریت پروژه ، طراحی ، ارائه مشاوره ، احداث ، نصب و راه اندازی کارخانجات بویژه (صنایع تبدیلی کشاورزی همانند کارخانجات کنسانتره ابمیوه ، ابمیوه ، رب گوجه ، پوره و دسر میوه ، کنسرو میوه ) به سفارش سرمایه گذار است . ارز گران شد . و رکود متعاقب ان از سال 89 ، سرمایه گذاری روی احداث صنعت جدیدبه شدت کاهش یافت . در کارم بسیار ماهرم و طرف مشاوره فنی بسیاری از کارخانجات ایران .
1- با توجه به افزایش سرمایه گذاریها در گرجستان زمینه فعالیت برای من میتواند باشد ؟ بدنبال اقامت دائم و اینها هم نیستم . این امکان هست که برای مدتی که کار میکنم در گرجستان باشم و بقیه را در ایران .
2 - با توجه به اینکه در سالهای 3 - 1382 دوره های اموزشی تکمیلی را در رشته تصفیه اب و فاضلاب در کشور ایتالیا گذرانده ام ، در این مدت کم کاری ، بدنبال تحقیق بودم و همین الان دو اختراع اماده ثبت دارم . ایا ثبت ان در گرجستان به مثابه ثبت ان در اروپا میباشد ؟ یا مزایا و حمایتهای دولتی از نظر قانونی به مخترعین داده میشود ؟
3- فبلا سفری هم به کشور های کره جنوبی ، سوئیس و گرجستان و مسافرتهای مکرر به المان ، ایتالیا ، ترکیه ، فرانسه ، اذربایجان داشته ام که بیشتر کاری و با عنوان کارشناس فنی یا مشاور بوده است . و با نوع کسب و کار اروپایی تا حدودی اشنایی دارم . سال 84 قصد از مسافرت به گرجستان سرمایه گذاری برای احداث یک واحد تولید و بسته بندی رب گوجه رنگی بود . که به علت مشاهده وضعیت محیط کسب و کار و گروه بندی های انچنانی و اینکه واحد برای موفقیت در فروش محصول باید زیر چتر حمایتی یکی از این شبکه ها باشد ، منصرف شدیم . ایا هنوز هم وضع به همان منوال است یا تغییر کرده ؟ متشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد