گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

جنجال لخت شدن زنان در فرودگاه تفلیس بر سر چیست؟

در روزهای اخیر ماجرای عریان شدن زنان و دختران ایرانی در فرودگاه تفلیس، آنچنان خبرساز شد که در گفتکوهای مقامات بلند پایه دو کشور نیز مورد توجه قرار گرفت. نکته بسیار مهم این است که در این وقایع رفتاری غیرمتعارف از سوی ماموران فرودگاه گزارش نشده است.
واقعیت این است که بسیاری از زنان و دختران ایرانی در فصل سرما از کاپشن و پالتو استفاده دوگانه ای میبرند. آنها از این لباسها هم برای گرم شدن و هم بجای مانتو استفاده می کنند بنابراین قرار نیست تا زمانی که در محلهای عمومی هستند آنها را از تن بیرون کنند یا حتی ژیپ یا تکمه های آن را باز نمایند. در مواردی ممکن است فرد زیر پالتو یا کاپشن لباسهایی بتن داشته باشد که به هیچ وجه ظاهر شدن با آنها در انظار عمومی مناسب بنظر نرسد. مسئله ای که در فرودگاه تفلیس برخی از مسافران با آن مواجه شده اند این است که هنگام ورود به سالن پرواز شخص باید کاپشن یا پالتو را از تن خارج کند و آن را از دستگاه مانیتور کننده عبور دهد. آنچه دارای اهمیت می باشد این است که ماموران فرودگاه تفلیس وظایف قانونی خود را انجام داده اند و به هیچ وجه نمی توان در این مورد آنها را متهم به رفتار نامتعارف یا تحقیرآمیز نمود بلکه مشکل ناشی از بی توجهی یا ناآگاهی بانوان محترم ایرانی بوده است.
این توضیحات بدین منظور ارائه شد تا مخاطبان ماجرای فرودگاه تفلیس را با بازرسی های بدنی خبرساز در فرودگاههای دیگر جهان از جمله در خصوص ایرانیان در امارات و عربستان سعودی، یکسان تلقی ننمایند.
بطور کلی در برخی از موارد ماموران فرودگاه از تعدادی مسافران ممکن است بازرسی های بدنی ویژه انجام دهند، این موضوع بارها و بوِیژه از سوی خانمها مورد اعتراض قرار گرفته است اما آنچه در فرودگاه تفلیس اتفاق افتاد بازرسی عادی و معمولی بود و در واقع این ایرانی ها بودند که بطرزی غیرعادی لباس پوشیده بودند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد