گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان
گرجستان

گرجستان

ایرانیان در گرجستان

چرا مخت هنگ کرد؟

این پیام گویا در پاسخ به پست مهاجرت خانوادگی ارسال شده است:

سلام ، امیدوارم حالت خوب باشه چرا مخت هنگ کرد؟ خدمتت عرض کنم شاید من مطلب خوب ننوشتم واگر درجمله من دقت بفرمایید نوشتم در حال حاضر 30000دلار سرمایه نقدی دارم . وگرنه هر کسی این مطلب میدونه که مهاجرت خانوادگی با سی هزار دلار سرمایه گذاری آن هم در یک کشور ناشناس مطمینا"با شکست مواجه خواهد شد ولو اینکه با این مبلغ تو ایران هم نمیشه کاری کرد .با توجه به اینکه در حال حاضر مشغول ساخت یک پروژه ساختمانی هستم امکان فروش آنرا تا اتمام (حداقل سه ماه آینده ندارم وبعد اتمام نیز با توجه به رکود بازارشاید برای فروش نیز با مشکلاتی مواجه شوم. ودرنهایت با توجه به بازار ورکود فعلی نهایتا"70000دلار دیگر نیز میتوانم به آن بیفزاییم. درضمن قصد ندارم تمام سرمایه فعلی خودت را در راه مهاجرت صرف نماییم .(به دلیل فرزند معلولم وهمچنین پل پشت سر) باتشکر وعرض پوزش لطفا"در صورت امکان پاسخ سوالات قبلی را برایم ایمیل نمایید. (با آروزی شادی وسلامتی)

پاسخ:
نخست باید تشکر کنم که پی گیر هستید و مطالب را دنبال می کنید. اما چند نکته:


 - با سی هزار دلار میشود در این کشور کسب و کاری راه اندازی کرد. خوشبختانه شما امکان افزایش سرمایه را هم دارید.

- مسئله اساسی این است که سابقه کاری شما بیشتر  اداری است و در زمینه تجارت و کاسبی تجربه چندانی ندارید.   من در این موارد به افراد توصیه می کنم که یک مدیر برای کسب و کار خود استخدام کنند البته حالت بهتر این است که با یک صاحب کسب و کار شریک شوید و مدیریت را به او بسپارید، منتها ایرانی ها اغلب مایل به شراکت نیستند و اگر هم با  کسی شریک شوند  بطور معمول دوام چندانی نخواهد داشت.

- این سئوال که سرمایه گذاری در چه شغلی مناسب می باشد در واقع موضوع کلیدی است. وقتی نوع شغل مشخص شد آنوقت می شود هزینه ها و مالیات را هم برآورد کرد. من می توانم پروژه ای را برای شما مهیا کنم ولی این مستلزم  گفتگوی بیشتر است. فروش  فست فود می تواند کار پردرآمدی باشد  والبته خیلی ها هم در این شغل ورشکست شدند . چون ایرانی های زیادی به این شغل وارد شدند و من آخر عاقبت خیلی از آنها را می دانم  در اینمورد بعدها بیشتر توضیح می دهم.

- در گرجستان بیمه درمانی برای مهاجران اجباری است و هزینه آن را خودتان باید پرداخت کنید. رقم آن چندان قابل توجه نیست که در تصمیم گیری فاکتور مهمی به حساب آید.  در تفلیس بیمارستانهای مجهزی وجود دارد اما راستش من بمیزان سواد پزشکان اینجا  اعتمادی ندارم.

- در مورد شهروندی و پاسپورت پیشتر صحبت کرده ام، در آینده هم  در پست  جداگانه ای در اینباره بیشتر مسائل را باز خواهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد